حضور پررونق «صابر ابر» با 5 فیلم در جشنواره فجر

صابر ابر بازیگر جوان سینمای ایران که سال گذشته با وجود حضور در چهار فیلم سینمایی در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر غایب بود اما امسال امید دارد تا با بازی در پنج فیلم بتواند راهی جشنواره فجر سی و هفتم شود.

غایب جشنواره سی و ششم امسال فیلمبرداری فیلم "روسی" به کارگردانی "امیرحسین ثقفی" را پشت سر گذاشت. فیلمی که در آن ابر با بازیگرانی همچون امیر آقایی و میلاد کی مرام و طناز طباطبایی همبازی شده است. این فیلم یکی از شانس های ابر برای حضور در جشنواره فیلم فجر است.

 

صابر ابر با پنج فیلم راهی جشنواره فیلم فجر می‌شود/از مسخره باز تا برف سرخ//////////////////////////یکشنبه

این فیلم چهارمین ساخته سینمایی امیر حسین ثقفی پس از "مرگ کسب و کار من است"، "همه چیز برای فروش" و "مردی که اسب شد" در مقام کارگردان است. .

وی همچنین در فیلم سینمایی "مسخره باز" نخستین تجربه سینمایی "همایون غنی زاده" نیز به ایفای نقش پرداخته است. غنی‌زاده نمایش‌هایی مانند "آگاممنون"، "در انتظار گودو"، "ملکه زیبایی لی‌نین" و "کالیگولا" را به روی صحنه برده است. وی یکی از کارگردانان بنام تئاتر کشور این بار به دنبال موفقیتی تازه به سراغ سینما آمده است.

صابر ابر با پنج فیلم راهی جشنواره فیلم فجر می‌شود/از مسخره باز تا برف سرخ//////////////////////////یکشنبه

صابر ابر در فیلم سینمایی "مسخره باز" با بازیگرانی همچون هدیه تهرانی، بابک حمیدیان، فرهاد اصلانی، محسن حسینی و علی نصیریان همبازی شده است.

علاوه بر این دو فیلم ابر در فیلم تازه کارگردان "تنگه ابوقریب" نیز به ایفای نقش پرداخته است. وی در فیلم سینمایی "برف سرخ" ساخته "بهرام توکلی" بازیگرانی همچون "پانته‌آ پناهی ها" و "پارسا پیروزفر" همبازی شده است.

در خلاصه داستان فیلم "برف سرخ" که یک درام اجتماعی است، آمده است: خورشید از سردشت به تهران آمده تا بداند چقدر دیگر زنده خواهد ماند. در مرکز درمانی اما، اتفاقات آن طور که در ذهن اوست پیش نمی روند.

صابر ابر با پنج فیلم راهی جشنواره فیلم فجر می‌شود/از مسخره باز تا برف سرخ//////////////////////////یکشنبه

سمفونی تولد به کارگردانی محمد پرویزی دیگر فیلمی است که ابر در آن بازی داشته است. این فیلم پس از آنکه به جشنواره سی و ششم نرسید حالا راهی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر شده است. در این فیلم علاوه بر صابر ابر بازیگرانی همچون لیلا زارع، حمیدرضا آذرنگ و بهناز جعفری به ایفای نقش پرداخته اند.

فیلم سینمایی "بی حساب" به کارگردانی "مصطفی احمدی" در هیاهوی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر شروع به تولید کرد و همزمان با شروع سال 97 با گذراندن مراحل پس از تولید به کار خود پایان داد. ابر در این فیلم نیز با "امیر جعفری" همبازی شده است.

در ابتدا قرار بود "بی حساب" دومین ساخته سینمایی مصطفی احمدی که پخش آن را هدایت فیلم بر عهده دارد، از جمله فیلم هایی باشد که در اکران دوم نوروز، روی پرده سینماها می روند اما این اتفاق نیفتاد تا بی حساب به گیشه تابستان دلخوش باشد اما با تعویق اکران این فیلم احتمال حضور آن در جشنواره فیلم فجر وجود دارد.

صابر ابر با پنج 600راهی جشنواره فیلم فجر می‌شود/از مسخره باز تا برف سرخ//////////////////////////یکشنبه

ابر تاکنون به بار و در سه دوره متوالی جشنواره فیلم فجر موفق به نامزدی در بخش سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده، اما هیچگاه نتوانسته این جایزه را به خانه ببرد. ابر در فیلم‌های "مینای شهر خاموش"، "درباره الی" و "دایره زنگی" سه نامزدی خود در جشنواره فیلم فجر را در دوره‌های ۲۵، ۲۶ و ۲۷ فجر تجربه کرد.

ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه، همه چیز برای فروش، هیچ‌کجا هیچ‌کس، گس، آسمان زرد کم عمق، آشغال‌های دوست‌داشتنی، بوسیدن روی ماه، برف روی کاج‌ها، پذیرایی ساده ، انتهای خیابان هشتم  و اینجا بدون من از جمله آثاری هستند که ابر در آنها به ایفای نقش پرداخته است.