براتی: «ماهی و برکه» براساس یک داستان واقعی است

علی براتی کارگردان فیلم سینمایی «ماهی و برکه» با اشاره به آخرین مراحل ساخت این اثر گفت: این فیلم سینمایی بر اساس یک داستان واقعی ساخته می‌شود و فیلمنامه آن اقتباسی بوده که بر اساس زندگی یکی از نخبه استان فارس است. ما در فیلم سینمایی «ماهی و برکه» مقطع ۸ تا ۲۰ سالگی این جوان نخبه را به تصویر می‌کشیم و فراز و نشیب‌ها، اختراعات و ابتکارات زندگی او را روایت می‌کنیم.

وی افزود: فیلم سینمایی «ماهی و برکه» روایتگر داستان نخبه‌ای جوان در شهرستان اقلید استان فارس است که متأسفانه کسی او را آنگونه که باید تحویل نمی‌گیرد؛ اما او با وجود چنین فاکتور‌هایی که معمولاً در شهر‌های کوچک وجود دارد به سلوک و تعالی فراوانی می‌رسد.

این کارگردان سینما ادامه داد: این نخبه جوان که در فیلم سینمایی «ماهی و برکه» به او پرداختیم از سطح فکری بالا و صفای باطن خوبی برخودار بوده و در حوزه‌های مختلف اختراعات گوناگونی دارد. بخشی از اختراعاتی را هم که در جشنواره‌های مختلفی، چون ژنو جایزه گرفته، در این مستند به نمایش گذاشتیم.

براتی خاطرنشان کرد: در این فیلم سینمایی نخبه جوان استان فارس را می‌بینیم که وسیله‌ای را اختراع می‌کند که نه هواپیما، نه هلی‌کوپتر و نه بالن است؛ بلکه تلفیقی مابین تمامی این وسیله‌های پرنده محسوب می‌شود که یک سری اطلاعات از سطح زمین جمع آوری می‌کنند.

این کارگردان سینما عنوان کرد: تحقیق و پژوهش‌های لازم برای ساخت این فیلم سینمایی را ۶ ماه قبل از عید نوروز ۹۷ آغاز کردیم و ۴ ماه هم طول کشید تا فیلمنامه «ماهی و برکه» را نوشتیم. در حال حاضر هم تقریباً ۸۰ درصد از کار برداشت شده است، بقیه بخش‌های مانده نیز تا یک هفته آینده به پایان می‌رسد و بعد از آن وارد مرحله تدوین می‌شویم که این کار نیز برعهده آقای مهدی حسن دوست قرار دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه گروه خوبی هم در بخش‌های مختلف ساخت این فیلم سینمایی دور هم جمع شدند تمام تلاش خود را می‌کنیم تا این فیلم در جشنواره فیلم فجر اکران شود.

براتی بیان کرد: اساس فیلم سینمایی «ماهی و برکه» این نکته را گوشزد می‌کند که باید نخبگان خود را تحویل بگیریم؛ زیرا در مقطعی عدم توجه مردم و مسئولان به او موجب شد که این جوان نخبه استان فارس دیگر فعالیت علمی نکند و به یک فرد عادی در شهر تبدیل شده که مغازه‌ای برای کار دارد.

وی در پایان سخنان خود گفت: در تیتراژ پایانی فیلم سینمایی «ماهی و برکه» سخنان رئیس جمهور‌های مختلف و افراد اثرگذار درباره این جوان نخبه را آورده‌ایم. حتی رئیس جمهور یکی از کشور‌ها به او پیام داده بود‌ای کاش شما اهل کشور ما بودید تا خدمات و افکار شما در این کشور پیاده و اجرا می‌شد. ضمن اینکه رهبری هم درمورد این جوان نخبه سخن گفته‌اند.