اکران فیلم‌های خارجی، نابودی صنعت سینما را به دنبال دارد

حسین فرحبخش تهیه‌کننده سینما، در خصوص اکران فیلم های خارجی در سینماها گفت: در شرایطی که تهیه همه فیلم های خارجی برای مردم آسان و امکان پذیر است، چه دلیلی دارد فرصت اکران فیلم خودمان را بگیریم؟

وی در ادامه افزود: در سال ۱۳۵۶ سینمای ایران ۱۱۰ فیلم ایرانی تولید می‌کرد، اما با ورود فیلم‌های خارجی تولیداتمان به ۱۳ فیلم رسید؛ همین رویه سینمای ایران را تا مرز ورشکستگی کشاند. حال امروز باز هم با چنین تصمیم غلطی می‌خواهند همان اتفاق را تکرار کنند.

فرحبخش درباره تاثیر اکران فیلم‌های خارجی بر پیشرفت سینمای ایران اظهار کرد: توجیهی که امروز برای نمایش فیلم‌های خارجی می‌آورند، پیشرفت سینما و فیلمسازان است. به نظرم این تفکر به شدت اشتباه است؛ مگر تا قبل از این اکران‌ها فیلمسازان فیلم‌های خارجی را نمی‌دیدند و در دسترسشان نبود که امروز دست به گریبان چنین توجیه کوته فکرانه‌ای شدند؟

این تهیه‌کننده در خصوص نبود سینما در برخی از شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: بسیاری از شهرستان‌های ما سینما ندارند؛ مسئولان به جای اینکه هزینه‌های هنگفتی را برای خرید فیلم‌های خارجی خرج کنند، سالن‌های سینما را در تهران و شهرستان‌ها افزایش دهند که آن‌ها هم بتوانند از دیدن فیلم‌های ایرانی لذت ببرند.