نماهنگ «مرد باران» به مناسبت روز ملی سینما منتشر شد

علی جعفری پویان نوازنده ویولن به رسم رویکرد این چند ساله اش در روز ملی سینما یکی دیگر از موسیقی فیلم های تاریخ سینمای ایران را با روایت ویولن در قالب یک نماهنگ منتشر کرد. این هنرمند در تازه‌ترین تجربه‌اش موسیقی فیلم «قارچ سمی» به کارگردانی زنده یاد رسول ملاقلی‌پور و آهنگسازی مرحوم ناصر چشم‌آذر را انتخاب کرده است.

این نوازنده‌ ویولن در توضیحاتی پیرامون انتشار این آهنگ گفت: در کنسرتی که آقای چشم آذر پس از سال ها اجرا کرد ویولن سولوی فیلم «قارچ سمی» را در کنسرت اجرا کردم و پس از آن وی پیشنهاد ضبط قطعه برای حضور در مجموعه آثاری را که برای آهنگسازان مختلف اجرا می‌کنم، داد. اثر جدید تنظیم متفاوتی به نسبت ضبط ١٧ سال پیش است که برای اصل فیلم انجام شده است.

وی ادامه داد: این نکته را هم بگویم که ضبط کار اسفند ماه سال ۹۵ آغاز شد و تا امسال به دلیل منقطع برگزار شدن مراحل ضبط و میکس و مستر طول کشید. با این توضیح که در تمام این مدت ما بدون حضور استاد چشم آذر سازهای مختلف را ضبط کردیم. البته قرار بود آقای چشم‌آذر پیانوی این اثر را بنوازند اما روزی که به استودیو آمدند، گفتند امروز حوصله این کار را ندارم ولی بیا با هم بداهه‌نوازی کنیم که خوشبختانه قطعاتی را بر اساس تم همین قطعه به صورت بداهه اجرا کردیم که خوشحالم نواختن وی به عنوان یک یادگاری برایمان به جا ماند.

 وی با اشاره به اینکه نکته که بهانه انتشار این اثر علاوه بر گرامیداشت روز ملی سینما انطباق موضوعی آن با شرایط اجتماعی است، افزود: نوازندگی ویولن اصلی را ارسلان کامکار به زیباترین شکل نواخته‌ است. من ضمن احترام و اجازه از این هنرمند در تنظیم جدید با الهام از لحن زیبای وی سعی کردم لحن خودم و مهر شخصی ام را برای کار جدید داشته باشم. آقای چشم‌آذر نیز در اصل اثر، تنظیمی جدید و خلوت انجام داده و از فضای افکتیو و الکترونیک به همراه ویولون سولو و وکال خانم سودابه شمس استفاده  کردند اما اجرای جدید گرچه بر مبنای تم اصلی آن کار است ولی سازبندی آن کاملا جدید است.

در قطعه «مردباران» با هنرمندی علی جعفری پویان که بر مبنای تم اصلی موسیقی فیلم «قارچ سمی» تولید شده، زنده یاد ناصر چشم آذر آهنگسازی اثر را بر عهده داشت. این در حالی است که علی جعفری پویان تک نواز ویولن، سینا جهان آبادی، امین غفاری، مونیکا لران، یگانه حسینی نیا، امین عطایی، علیرضا چهره قانی، نوید شعبانزاده و علی جعفری پویان نوازندگان ویولن اول و دوم، میثم مروستی و سهراب برهمندی نوازندگان ویولا، کریم قربانی و مهرداد عالمی نوازندگان ویولنسل، پورنگ پورشیرازی نوازنده کنترباس، رضا تاجبخش نوازنده پیانو، روشنک نوشی نوازنده فلوت، حسین میرزایی نوازنده هورن، علیرضا میرآقا نوازنده ترومپت، محمود منتظم صدیقی نوازنده تیمپانی گروه نوازندگان را تشکیل می دهند.

قاسم عابدین و کاوه عابدین ضبط ویولن سولو، میکس و مستر، مازیار باباشی (استودیو صبا)، رحیم ناحی، صادق نوری (استودیو مدرن) ضبط سازهای زهی، بادی و کوبه ای، آرش بادپا اصوات الکترونیک، کامبیز باقری عکس، سوگل ضامنی طراح و گرافیست و فرید حامدی طراح تیزر و آنونس دیگر عوامل اجرایی این اثر هستند.

 

حجم ویدیو: 4.77M | مدت زمان ویدیو: 00:00:58