بازگشت بازیگر محبوب سریال امام علی به سینمای ایران

فیلم سینمایی ماهورا به کارگردانی "حمید زرگرنژاد" اثری با موضوعیت دفاع مقدس از چهارشنبه چهارم مهر ماه 1397 اکران سراسری خود در سینماهای کشور را آغاز خواهد کرد.

این فیلم با مضمون دفاع مقدس از جمله آثاری است که در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر اکران شد و توانست نظر مثبت مخاطبان را به خود جذب نماید. از جمله نکات بارز این فیلم سینمایی حضور داریوش ارجمند بازیگر کهنه کار سینمای ایران در این اثر است. ارجمند این روزها فیلم "چراغ های ناتمام" را نیز در چرخه اکران دارد.

فیلم سینمایی "ماهورا" آخرین ساخته "حمید زرگرنژاد" برای نخستین بار در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر اکران شد و توانست در میان آثار دفاع مقدس این جشنواره نظرات مثبتی را از آن خود نماید. این فیلم بار دیگر در اردیبهشت ماه امسال در قالب جشنواره جهانی فجر در معرض دید علاقمندان به سینما قرار گرفت.

حال با نزدیک شدن به دور دوم اکران آثار سینمایی فصل تابستان، فیلم سینمایی "ماهورا" می تواند یکی از گزینه های خوب اکران فصل دوم سال 97 محسوب شود.

از نکات جالب توجه این فیلم سینمایی می توان به بازگشت دوباره "داریوش ارجمند" به عرصه سینما بازگشت.

ارجمند سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۷۹ را به خاطر بازی در فیلم "اعتراض" دریافت کرد. وی همچنین سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر ۱۳۶۵ را برای فیلم "ناخدا خورشید" از آن خود کرد.

در خلاصه داستان فیلم سینمایی ماهورا آمده است: در روستایی مرزی دختر به عنوان عروس هور انتخاب می شود تا یک روز در هفته خود را به آب بسپارد تا قهرش نگیرد، امین معروف به سمور؛ قاچاقچی ایرانی عروس هور به نام ماهور را می دزدد. در زندگی تو زنی است با چشمانی شکوهمند که لبخندش موسیقی و گل، اما هرکس بخواهد به او نزدیک شود ناپدید می شود.

تمام فیلمبرداری‌های این فیلم در تالاب‌ها و روستای بازسازی شده احمد آباد سیار در روستای عطیش از توابع شهرستان کارون انجام شد. فیلمنامه "ماهورا" طی ۴ سال تحقیق براساس یک واقعه تاریخی نگاشته شده است.

ساعد سهیلی، میترا حجار، بهاره کیان افشار، کامران تفتی، احمد کاوری، مونا فرجاد، مالک سراج، یوسف مرادیان از جمله سایر بازیگرانی هستند که در کنار داریوش ارجمند به ایفای نقش پرداخته اند.

ابتدا قرار بود محسن تنابنده در فیلم "ماهورا" به ایفای نقش بپردازد اما به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه زانو، ساعد سهیلی جایگزین او شد.

ماهورا دومین فیلم "حمید زرگرنژاد" در عرصه کارگردانی است. وی پیش از کارگردانی این فیلم، کارگردانی فیلم سینمایی "پایان خدمت" را در کارنامه داشته است.

سایر عوامل فیلم سینمایی ماهورا به شرح زیر است: تهیه‌کننده: علیرضا جلالی, حمید آخوندی/ مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری/ تدوین: کاوه ایمانی، مژده قاجاریه/ طراح چهره‌پردازی: شهرام خلج/ مدیر تولید و برنامه‌‌ریزی: محمد عفراوی/ طراح صحنه: بهزاد آدینه/ طراح لباس: سارا خالدی/ منشی صحنه: مرضیه آذری/ موسیقی: ستاراورکی/ جلوه‌های ویژه میدانی: حمید رسولیان/ جلوه‌های وىژه بصری: سینا قویدل/ صدابردار: حسین بشاش/ صداگذار: آرش قاسمی/ مدیر تدارکات: فرامرز رضایی/ استوری‌بورد آرتیست: محمد فلاحت‌دار/ مشاور رسانه‌ای: لیلا افشار/ عکاس: امیر اماملی، مهدیه لطیفی