پیام تسلیت رخشان بنی‌اعتماد برای درگذشت یک پزشک

در متن پیام رخشان بنی‌اعتماد آمده است:

خبر تلخ بود و شوک آور. پرفسور کیوان مزدا نجات بخش زندگی صدها کودک محروم در سراسر ایران چشم از جهان فرو بست.

در طول ساخت فیلم “ آی آدم‌ها” بارها در برابر پزشکان و متخصصان داوطلب ایرانی و فرانسوی که در موسسه زنجیره امید برای درمان بچه‌های معصوم از جان مایه می‌گذاشتند سر تعطیم فرود آوردیم و پرفسور کیوان مزدا پزشک ایرانی، فرانسوی سمبل انسانیت بود و بشردوستی.

او از همراهان و همگامان اولیه بنیان گذاری زنجیره امید بود که تا واپسین روزهای زندگی کارکرد و کارکرد و کارکرد.آرزوی او تأسیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان در ایران بود.امید که زنجیره امید با کمک‌های مردمی بتواند رویای انساندوستانه دکتر مزدا را عینیت ببخشد.تسلیت به خانواده بزرگ زنجیره امید و همه بچه‌هایی که عاشقانه اورا دوست داشتندیادش گرامی، راهش پر رهرو باد.

دکتر کیوان مزدا در ۳۱ مرداد ۱۳۲۸ در شهرآبادان به دنیا آمد و از ۷ سالگی در فرانسه بزرگ شد. او رشته پزشکی جراحی ارتوپدی و فلوشیپ جراحی ستون فقرات را در پاریس آموخت و به‌واسطه هوش و پشتکار فوق‌العاده از مشهورترین جراحان ستون فقرات دنیا شد. تکنیک خاص و ابداعی دکتر مزدا در اصلاح انحراف‌های ستون فقرات، هم‌اکنون در اکثر مراکز دنیا استفاده می‌شود و با این تکنیک منحصربه‌فرد امکان عمل‌های پیچیده ستون فقرات به وجود آمد.

دکتر کیوان مزدا از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را موسسه زنجیره امید ایران آغاز کرد. هرسال ۴ بار برای ویزیت رایگان کودکان بی‌بضاعت و با بیماری‌های پیچیده به ایران می‌آمد و سالی دو بار با تیم خود جهت عمل‌های جراحی به ایران سفر می‌کرد و عمل‌های جراحی را در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران و بیمارستان موقوفه نورافشار انجام می‌داد. در طول این ۱۱ سال، در کنار فعالیت درمانی، فعالیت‌های علمی و آموزشی دکتر مزدا با دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داشت و جراحانِ ستون فقرات زیادی به‌واسطه ایشان تربیت شدند.

در آخرین سفر خود به ایران در شهریور ۹۷، بیست‌وهشت کودک توسط ایشان و تیمشان تحت عمل جراحی قرار گرفتند. دکتر مزدا در هفته آخر شهریورماه سال ۹۷ بعد از یک جلسه فشرده کاری در پاریس، دچار حمله قلبی شد و به کما فرورفت و در تاریخ ۱۱ مهرماه ۹۷ چشم از جهان فروبست و با توشه‌ای از دعای خیر کودکان نیازمند به جهان آخرت سفر کرد.