سرخوردگی آقای کارگردان به دلیل کمبود بودجه

ابوالفضل رازانی کارگردان سینمای انیمیشن درباره جدیدترین فعالیت های خود گفت: چندی پیش نگارش فیلمنامه‌ای با عنوان «تیزتن» را به پایان رساندم که یک فیلم بلند سینمایی درباره قصه های فولکلور ایرانی بود و در نظر داشتیم آن را به صورت ترکیب انیمیشن و رئال بسازیم اما به دلیل اینکه نتوانستیم بودجه مورد نظر را تامین کنیم از ساخت آن صرف نظر کردیم.

وی افزود: ما گفتگوهایی با بنیاد سینمایی فارابی برای دریافت وام داشتیم اما مبلغی که آنها در نظر گرفته بودند حتی در حد فراهم آوردن مقدمات ساخت «تیزتن» هم نبود.

کارگردان و نویسنده «ماه پیشونی» با انتقاد از شرایط حمایت مالی از تولیدات انیمیشن که باعث سرخوردگی می شود، افزود: با توجه به اینکه سن من بالاست دیگر چندان حوصله پیگیری امور و دوندگی برای ساخت آثار را ندارم در حالی که پیش از این تحمل، مقاومت و مبارزه می کردم اما دیگر توان این کارها را هم ندارم.

رازانی با اشاره به اینکه هزینه ساخت انیمیشن هم بالا رفته است، توضیح داد: باید بپذیریم که چنین نهادهایی هم چندان بودجه ای ندارند که در اختیار ما بگذارند از طرف دیگر با توجه به اینکه نحوه پرداخت وام از سوی نهادها مشخص نیست ترجیح می دهم اثری نسازم.

کارگردان و نویسنده «تهاجم» در پایان گفت: ساخت یک اثر آرزوی من است اما انجام کار هنری آرامش می خواهد که اگر این آرامش وجود نداشته باشد کار خوبی از آب درنمی آید.