تازه ترین خبرها از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

بنابر فراخوان منتشر شده در ۲۱ مهرماه تهیه کنندگان حقیقی و حقوقی می‌توانند از فردا با مراجعه به سایت جشنواره به آدرس fajrfilmfestival.com مراحل ثبت نام خود را تکمیل و اطلاعات فیلم را به همراه عکس در پرتال جشنواره ثبت کنند.

این مهلت که تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت شامل بخش‌های سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران) و نگاه نو (ویژه فیلم اول کارگردانان) می‌شود.

در فراخوان این دوره جشنواره آمده است: آثار بلند سینمایی که تا بهمن‌ماه ۱۳۹۷ در ایران به نمایش درنیامده‌اند (فیلم‌های سینمایی با مدت زمان ۷۵ دقیقه به بالا و فیلم‌های مستند سینمایی ۷۰ دقیقه به بالا) می‌توانند متقاضی شرکت در جشنواره باشند. آثاری که در دوره‌های قبل توسط هیأت انتخاب بازبینی شده نمی‌توانند متقاضی شرکت در این دوره باشند.

تهیه کنندگان حقیقی و حقوقی می‌بایست فرم درخواست شرکت در جشنواره را تکمیل کرده، حداکثر تا روز چهارشنبه ۳۰ آبانماه ۱۳۹۷ به همراه نسخه بازبینی هیات انتخاب به صورت DCP یا DVD، عکس‌های صحنه و عکس کارگردان بر روی CD و تیزر و سه دقیقه از فیلم برای استفاده تبلیغاتی به دبیرخانه تحویل دهند.

دبیرخانه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در تهران، بالاتر از پارک ساعی، نبش کوچه احتشام، پلاک ۲۴۵۴، ساختمان موسسه رسانه‌های تصویری، طبقه پنجم با کدپستی ۱۴۳۴۸۴۳۶۳۱ و تلفن‌های ۸۸۸۸۰۳۲۵، ۸۸۸۸۰۳۲۸ واقع شده است.

سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر با هدف معرفی و تقدیر از آثار برگزیده یک سال تلاش سینمای ایران و اعتلای تولیدات ملی و حمایت از آثار برتردر بهمن ماه همزمان با جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به دبیری ابراهیم داروغه زاده برگزارمی شود.