اعتباری که سینمای دفاع مقدس به جشنواره فجر می دهد

انسیه شاه‌حسینی نویسنده و کارگردان سینما درباره احتمال ساخت فیلم سینمایی "به کودکان شلیک نکنیم" طی سال جاری گفت: متاسفانه همچنان ساخت فیلم به کودکان شلیک نکنیم آغاز نشده است. تا آنجایی که می‌دانم تهیه کننده به دنبال جذب سرمایه است اما هنوز پیشرفتی نداشته‌ایم.

وی درخصوص تاخیر دو ساله در ساخت آخرین فیلم خود افزود: مشکل اصلی تامین بودجه برای این فیلم سینمایی است زیرا این فیلم از آن دسته فیلم‌های آپارتمانی نیست و برای ساخت آن پیش تولید عظیمی نیاز است.

این کارگردان سینما فیلم "به کودکان شلیک نکنیم" اتفاقی بین‌المللی خواند و اضافه کرد: این فیلم رویدادی فرهنگی و برون مرزی است و برای سینمای ایران اعتبار می‌رود. بسیاری از لوکشین های اثر خارج از کشور است و به همین واسطه باید در ابتدا هزینه تامین این اماکن فراهم شود.

کارگردان فیلم سینمایی "زیباتر از زندگی" درباره وضعیت فعلی سینما افزود: متاسفانه این روزها برای فیلم‌های ارزشی سخت بودجه داده می‌شود. در صورتی که تخصیص سرمایه به این دسته آثار واجب است. از طرفی برخی به راحتی فیلم م‌سازند و صرفاً آن را برای گیشه تولید می‌کنند و از طرف دیگر کارگردانان دغدغه‌مند ماه ها و سالها به دنبال سرمایه هستند.

وی در همین راستا ادامه داد: از نظر من باید مسئولین فرهنگی با دید بازتری به مسائل حال حاضر سینما نگاه کنند. مشکلات زیاد است و برای حل آنها برنامه ریزی مدون و درست لازم است.

شاه‌حسینی با گلایه از کم بودن آثار دفاع مقدس در جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: همانطور که از نام جشنواره فیلم فجر پیداست این جشنواره ویترین فجر و انقلاب اسلامی ایران است پس باید در آن از ارزش های انقلابی رونمایی شود. سالانه فیلم‌های زیادی ساخته می‌شود اما از نظر من آثار دفاع مقدس بسیار محدود و معدود هستند. سینمای دفاع مقدس از نظر من به جشنواره فیلم فجر اعتبار می‌دهد.