با روزنامه‌های برنده «حرفه‌ای امروز»  آشنا شوید

«حرفه‌ای امروز» عنوان طرح ابتکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که از اوایل مهرماه برای ارتقای کیفی مطبوعات به‌اجرا درآمده است.

از آنجاکه تولید محتوای باکیفیت یکی از هزینه‌برترین بخش‌های صنعت روزنامه‌نگاری و کاهش هزینه‌های مربوط به آن یکی از نخستین واکنش‌های مدیران به مشکلات اقتصادی است، لزوم حمایت‌های دولت در اجرای سیاست‌های تشویقی برای جلوگیری از تنزل کیفیت و ارتقای کیفی محتوای روزنامه‌های کشور بیش از پیش احساس می‌شود.

بر این اساس، معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی از اواسط مهرماه امسال، طرحی خلاقانه با عنوان «حرفه‌ای امروز» را در حمایت مادی و معنوی از محتوای با کیفیت روزنامه‌های کشور اجرا می‌کند. در این طرح هر روز بهترین محتوای روزنامه‌های کشور انتخاب و تقدیر می‌شود. همشهری، صبح‌نو، آفتاب یزد، شهروند، قانون، اعتماد، هفت صبح، سازندگی، بشارت‌نو، جوان، کائنات، جمله، گل، توسعه‌ایرانی و همدلی عناوین روزنامه‌های برگزیده این طرح از زمان اجرا تاکنون است.

با توجه به‌اینکه درپی اجرای این طرح طی هفته‌های گذشته، فضای رقابتی بین روزنامه‌ها ایجاد شده و انگیزه مدیران رسانه‌ای برای ارتقای کیفی محتوای تولیدی به‌نحو محسوسی بالاتر رفته باید اذعان داشت درصورتی‌که روند داوری آن از شفافیت لازم برخوردار باشد و مجریان این طرح، تداوم و پویایی لازم را سرلوحه کار خود قرار دهند در آینده‌ای نزدیک شاهد اثرات مطلوب این ابتکار وزارت ارشاد در ارتقای کیفی روزنامه‌های کشور خواهیم بود.