مهدی سلطانی درلباس «شاه لیر»/عکس

اجرای نمایش «شاه لیر» اثری از شکسپیر به کارگردانی مسعود دلخواه تا چند روز دیگر در سالن اصلی تئاتر شهر آغاز می‌شود.

مهدی سلطانی، بازیگر این نمایش در گفت‌وگو با فارس  با اشاره به حضور خود در این اثر نمایشی گفت: پس از «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار» در سال ۹۴، نزدیک به ۳ سال در نمایشی حضور نیافتم و زمان آن رسیده بود که دوباره روی صحنه تئاتر بروم. خوشبختانه در وقتی مناسب با پیشنهاد مسعود دلخواه برای بازی در نقش «لیر» مواجه شدم که شخصیتی پیچیده و چالش‌برانگیز است.

سلطانی درباره روند تمرینات نمایش «شاه لیر» گفت: تمرینات این اثر از چند ماه قبل با گروه کُر، موسیقی و جمعی از بازیگران آغاز شده است و زمان زیادی از حضور من در آن نمی‌گذرد؛ اما در همین مدت کوتاه، شاهد روندی خوب و رو‌به رشد بوده‌ام که ادامه آن به اجرایی دیدنی و پر مخاطب خواهد رسید.

 

شاه لیر

بازیگر سریال «پدر» و «شهرزاد» با اشاره به اشتیاق خود برای بازی در اثری فاخر از نویسنده بزرگ و هدایت کارگردانی خبره گفت: «هملت»، «مکبث» و «شاه لیر» شاهکارهای تراژیک سه‌گانه شکسپیر هستند که نمایشنامه «شاه لیر» از دو اثر دیگر پیچیده‌تر بوده و فرصت خوبی برای حضور در چالشی جذاب است.

وی درباره شخصیت «شاه لیر» گفت: لیر، مردی نابخرد است که با وجود رسیدن به سن پیری، هنوز عاقل نشده و همین نابخردی منجر به فاجعه‌ای بزرگ و برباد رفتن همه زندگی او می‌شود.

برگزیده بهترین بازیگر مرد درام تلویزیونی از هجدهمین جشن حافظ تاکید کرد: اجرای چنین آثار فاخری، نیازمند حضور بازیگران و عوامل زیادی است و خوشبختانه کارگردانی متبحر مانند مسعود دلخواه این تیم پر‌تعداد را با قدرت و موفقیت هدایت می‌کند.    

سلطانی افزود: همچنین گروه کُر و موسیقی نمایش «شاه لیر» نیز رهبری توانمند و با سابقه مانند «نادر مشایخی» را در کنار خود دارد که حضورش در جای‌جای بخش‌های موسیقایی کار شنیده می شود.

بازیگر باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون با اشاره به نخستین همکاری خود با دلخواه در نمایش «شاه لیر» آن را تجربه‌ای لذت‌بخش و جالب دانست و ادامه داد: از حضور در این گروه بسیار خرسندم؛ زیرا احساس می‌کنم صحنه نمایش این روزها از تئاتر واقعی به دور مانده و شاه لیر با هدایت مسعود دلخواه، یک اثر تئاتری به معنای واقعی کلمه است.