«پرواز ۷۴۵» راهی آلمان می‌شود

«پرواز ۷۴۵» به نویسندگی و کارگردانی مرجان پورغلامحسین از ۱۵ آبان تور نمایشی خود را در آلمان آغاز می‌کند.

این نمایش ۱۶ آبان مصادف با ۷ نوامبر یک اجرا در سالن نمایش Kulturzentrum GOROD در مونیخ خواهد داشت. پس از آن گروه نمایشی برای شرکت در جشنواره Theater der Ding راهی برلین می‌شود و ۲ اجرا در روزهای ۲۱ و ۲۲ آبان ماه مصادف ۱۲ و ۱۳ نوامبر در این شهر خواهند داشت و در نهایت «پرواز ۷۴۵» ۲۴ آبان ماه مصادف با ۱۵ نوامبر در سالن THEATER PRINZREGENT در بوخوم روی صحنه می‌رود.

به این ترتیب این نمایش ۴ اجرا در شهرهای مختلف آلمان دارد که ۲ اجرا در جشنواره‌ شهر برلین و بقیه آنها در سالن‌ شهرهای مونیخ و بوخوم خواهد بود. پیش از این «پرواز ۷۴۵» در هلند و بروکسل هم به اجرا درآمده بود که در جشنواره «نوردرزون» هلند به عنوان اثر برگزیده جنگی شناخته شد.

مرجان پورغلامحسین بر اساس ایده‌ای از هادی حجازی‌فر نمایشنامه «پرواز ۷۴۵» را به نگارش درآورده است. داستان این نمایش درباره دختری است که پس از سال‌ها به کشور خود بازمی‌گردد و در این مدت تمامی خاطرات گذشته خود را مرور می‌کند. پورغلامحسین به همراه ۶۰ عروسک در این نمایش بازی می‌کند.

تمامی شخصیت‌های «پرواز ۷۴۵» مابه‌ازای واقعی دارند و دکور نمایش نیز براساس ساختمان‌ها و لوکشین‌های واقعی طراحی و ساخته شده است.

این نمایش به عنوان تاثیرگذارترین اثر جشنواره نمایش عروسکی برگزیده شده و در جشنواره تئاتر فجر نیز به دلیل نگاه خلاقانه به دفاع مقدس تقدیر شده است. پرواز «۷۴۵» مهر و آبان ماه سال گذشته در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت.