بازگشت «سام درخشانی» به سینماها با فیلمی متفاوت/عکس

بر اساس اعلام شورای صنفی نمایش فیلم سینمایی "پاستاریونی" به کارگردانی "سهیل موفق" اکران سراسری خود در سینماهای کشور را بعد از پایان اکران فیلم سینمایی "گرگ بازی" آغاز خواهد کرد.

این فیلم دومین تلاش سهیل موفق در عرصه کارگردانی محسوب می‌شود که پیش از این فیلم سینمایی "شکلاتی" را در کارنامه دارد. موفق امیدوار است فیلم جدیدش نیز بتواند همچون شکلاتی در گیشه به موفقیت‌ برسد.

موفق طی همین دو اثر سینمایی خود نشان داده که مسیر سینمای کودک و نوجوان را انتخاب کرده و می‌خواهد این عرصه را در چرخه اکران عمومی سینماها در کشور جا بیندازد. اتفاقی که هم اکنون به صورت بسیار کمرنگ با اکران کمتر از ده فیلم در طی سال رخ می‌دهد.

پاستاریونی داستان غذاها است، البته نه هر غذایی! این فیلم یکی از بهترین ایده هایی که کمتر به آن پرداخته شده را در خود دارد و آن ایده آشنایی مردم با غذاهای اقوام ایرانی در قالب فیلم است.

فیلم با بریانی اصفهانی‌ها شروع می شود و کوشان وقتی رستوران پدرش در تهران را ورشکسته می بیند، قصد می‌کند که یک بریانی به جای رستوران فست فود پدرش در تهران را باز کند. رستورانی که به دلیل یک رقیب بسیار قدرتمند و مجلل در آن گوشه خیابان، پاستا دا پیتزا، رونق خود را از دست داده است.

 

سام درخشانی با فیلمی در ژانر کودک به سینماها می‌آید/پاستاریونی دومین اثر کارگردان شکلاتی

سام درخشانی، بهاره رهنما، گوهر خیراندیش، محمد نادری، مهتاب ثروتی، امید روحانی، حمیدرضا فلاحی، کمند امیرسلیمانی، سامیار محمدی، محمد شاکری و حمید سپیدنام از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم پاستاریونی به ایفای نقش پرداخته اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: دورِ پولاتو کِش ماست بنداز، کش می‌چسبه به پول، موقع خرج کردن سختت می‌شه پولاتو در بیاری، اون وقت کمتر خرج می‌کنی.

فیلم پاستاریونی اولین بار در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان اکران شد و توانست نظر مثبت اکثریت مخاطبان را از آن خود نماید. فیلمی که حال باید دید با توجه به اکران پرتعداد آٍاری سینمایی تا چه حد به موفقیت می‌رسد.