ارائه 100 فیلم ایرانی به مهمانان خارجی در جشنواره فیلم کوتاه تهران

شهرزاد رضایی از مسئولان برگزاری اولین بازار فیلم کوتاه در جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: اولین بازار فیلم کوتاه تهران به مدت ۳ روز از ۱۹ تا ۲۱ آبان ماه برگزار می شود و ما برای این دوره از بازار از تعدادی از مهمانان مطرح بین المللی در حوزه مارکتینگ دعوت کردیم.

وی ادامه داد: نزدیک به ۱۰۰ فیلم از بهترین آثار انجمن سینمای جوانان ایران برای حضور در این بازار انتخاب و از طریق ویدیو لایبرری در اختیار مهمانان خارجی قرار گرفته است. این آثار بیشتر تولید سال های ۹۵ و ۹۶ انجمن و تعداد محدودی از تولیدات سال ۹۷ است.

کارشناس امور بین الملل در انجمن سینمای جوانان ایران تاکید کرد: البته این بخش تنها مختص آثار تولید شده توسط انجمن سینمای جوانان ایران است و آثار دیگری را در بخش ویدیو لایبرری نپذیرفته ایم چرا که رایت فیلم های ارایه شده در این بخش برای انجمن بوده و ما تنها می توانستیم این دسته از آثار را ارایه کنیم.

وی بیان کرد: این را هم بگویم که فیلمسازان دیگر می توانستند با حضور در بازار اثر خود را به مهمانان معرفی کنند و لینک فیلم خود را در اختیار آنان قرار دهند. البته نباید فراموش کرد که در این ۲ روز بیشتر مراجعه کنندگان ما برای معرفی آثارشان در بازار فیلم کوتاه، فیلمسازانی که عضو انجمن نبوده اند، هستند.

رضایی گفت: مهمانان دعوت شده این فیلم ها را دیده و در صورت تمایل برای سرمایه گذاری و یا برای خرید اقدام می کنند.

وی توضیح داد: در کنار آن، طبق جدولی که از قبل منتشر شده بود، فیلمسازان امکان دریافت وقت برای گفتگو با مهمانان خارجی بازار فیلم کوتاه را دارند و طی روزهای برگزاری جشنواره و بازار می توانند با افراد مورد نظر دیدار کنند.

کارشناس امور بین الملل انجمن سینمای جوانان ایران بیان کرد: این دوره از بازار فیلم کوتاه که اولین دوره برگزاری آن نیز به شمار می رود، به مدت سه روز برگزار می شود. البته روز اول استقبال از بازار چندان خوب نبود که می تواند به دلایل مختلف باشد اما روز دوم با استقبال بسیار خوبی همراه بود و فیلمسازان برای دیدار با مهمانان خارجی به بازار آمدند و از ابتدای آغاز به کار این بازار در روز دوم، با تعداد زیادی مراجعه کننده مواجه شدیم.

وی با اشاره به مهمانان دعوت شده در اولین بازار فیلم کوتاه تهران بیان کرد: ۱۵ مهمان خارجی برای حضور در این بازار دعوت شدند که از این تعداد ۱۲ نفر در ایران حضور پیدا کردند که از جمله می توان به نمایندگان جشنواره های کشورهایی چون فنلاند، آلمان، ترکیه، بلژیک اشاره کرد.

رضایی در پایان با تاکید بر اینکه برگزاری یک بازار تخصصی برای فیلم کوتاه یک امر ضروری است، گفت: بعد از پایان جشنواره فیلم کوتاه تهران، جمع بندی های نهایی صورت می گیرد تا بتوانیم در دوره بعد، بازار فیلم کوتاه را به صورت گسترده تر برگزار کنیم.