فروش غافلگیرکننده «ونوم» در گیشه

فیلم سینمایی «سم» (زهر) با بازی «تام هاردی» با فروش غافلگیرکننده ۱۰۲ میلیون دلاری خود در اولین اکران با فاصله و اقتدار در صدر گیشه کشور چین جای گرفت. 

فروش فوق‌العاده این فیلم در گیشه چین توانست ۷۳ درصد از درآمد کل این هفته فهرست پرفروش‌های باکس‌آفیس را به خود اختصاص دهد.

جایگاه دوم باکس‌آفیس چین با اُفت حدودا ده برابری نسبت به فیلم اول به فیلم انیمیشن ژاپنی «کارآگاه کونان: عامل صفر» با ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار که ۷ و نیم درصد کل فروش باکس‌آفیس را شامل می‌شود رسید. 

موفقیت مقتدرانه فیلم «سم» محرکی مثبت برای مارکت اکران سینمایی کشور چین محسوب می‌شود که طی ۹ آخر هفته گذشته مجموع فروش تمام ۱۰ فیلم‌ برتر رقمی زیر ۱۰۰ میلیون دلار بوده است. فروش خوب این فیلم باعث شد که این رقم به ۱۴۰ میلیون دلار برسد و رقم سالانه فروش را به ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برساند که ۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

امتیاز آخر هفته «سم» آن را در مقام پنجم بزرگ‌ترین فیلم امسال در چین و سومین فیلم بزرگ بیرون از این کشور در دوره سال جدید را نشان می‌دهد. مقایسه فوری این فیلم با «دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» که در وضعیتی مشابه با ۱۱۱ میلیون دلار اکران آغازین به فروش ۲۶۱ میلیون دلاری در این کشور رسید.

«سم» همچنین دومین فیلم بزرگ اَبَرقهرمانی در چین محسوب می‌شود و پنجمین فیلم بزرگ وارداتی و بزرگ‌ترین فیلم محصول کمپانی سونی در کشور چین.

مکان سوم باکس‌آفیس چین به فیلم «سرقت طوفانی» با فروش ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری می‌رسد. این فیلم که محصول کشور آمریکاست در ۱۰ روز اکران در چین ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار فروش داشته است.

مکان چهارم باکس‌آفیس به فیلم «نامه آخر» با ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار در سه روز اول اکران خود می‌رسد.

جایگاه پنجم به فیلم «فندق‌شکن و چهار قلمرو» با ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار می رسد که در هفته دوم اکران خود به‌سر می‌برد. این فیلم محصول کمپانی دیزنی است و در مجموع ۱۰ روز اکران ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار کسب کرده است.