جنگ داخلی اسرائیل به تلویزیون ایران کشیده شد

چند روز قبل بود که لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از دولت اسرائیل استعفا کرد.

او علت این تصمیم را اختلاف با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم بر سر موضوع آتش‌بس غزه اعلام کرد. منتقدان داخلی رژیم صهیونیستی ادعا کردند که اسرائیل در گذشته مقابل کشور‌های عربی ایستاده و جنگ اعراب و اسرائیل را مدیریت کرده است اما حالا قدرت مقابله با یک حماس کوچک در باریکه غزه را ندارد.

حمله موشکی نیرو‌های حماس به مقر نیرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی خیلی زود تبدیل به تیتر رسانه‌ها شد. حماس این حمله را در واکنش به طرح ترور رهبرانش در خان‌یونس انجام داد. نتانیاهو در ادامه گفت: با سلاح‌های جدیدی از سوی مقاومت روبرو شده و ناچار به اعلام آتش‌بس شده است.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین هم گفت: در این مبارزه، ۳ پیروزی از جمله پیروزی اطلاعاتی در خان‌یونس، نظامی در موشک‌باران شهرک‌های صهیونیستی و سیاسی در استعفای وزیر جنگ اسرائیل به دست آورده است.

این قسمت از برنامه «۳۶۰ درجه» با اشاره به ماجرای استعفای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، مروری بر اتفاقات چند روز اخیر در نوار غزه دارد.

«۳۶۰ درجه» مجموعه مستند‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که با توجه به اتفاقات و سوژه‌های مهم هر هفته با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدهادی نعمت‌اللهی، جمعه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.