به گزارش ایسنا,به گفتهي پسر ابراهيم يونسي، پيكر اين نويسنده و مترجم فقيد، فردا ظهر بعد از نمازجمعه در قبرستان سليمان بگ در زادگاه او، بانه، به خاك سپرده خواهد شد.

آزاد یونسی همچنین گفت که پس از مراسم خاک‌سپاری، در مسجد سه روز مراسم دارند و برنامه‌ی مراسم ترحیم ابراهیم یونسی در تهران هنوز مشخص نیست.

ابراهیم یونسی، از پیشکسوتان ادبیات ترجمه و داستان‌نویسی ایران، بعدازظهر روز گذشته(چهارشنبه، ‌١٩ بهمن‌ماه) از دنیا رفت.

یونسی که تقریبا به تعداد سال‌های رفته‌ی عمرش کتاب نوشته و ترجمه کرده بود، در سن هشتادوپنج‌سالگی با زندگی وداع گفت. او مدتی بود که بر اثر کهولت سن در بستر بیماری بود.

ابراهیم یونسی متولد خردادماه سال ‌١٣ ٥ در بانه‌ی کردستان بود و از جمله ‌٨٣ عنوان کتاب تألیف و ترجمه‌اش این عنوان‌ها هستند: دن کیشوت و سه تفنگدار برای نوجوانان، آرزوهای بزرگ، خانه قانون‌زده و داستان دو شهر از چارلز دیکنز، آشیان عقاب از کنستانس هون، توفان از ویلیام شکسپیر، اسپارتاکوس از هوارد فاست، جنبه‌های رمان ای. ام. فورستر، سیری در نقد ادب روس و دفتر یادداشت‌های روزانه یک نویسنده فئودور داستایوسکی در حوزه ترجمه / گورستان غریبان، دلداده‌ها، فردا، مادرم دو بار گریست، کج‌کلاه و کولی، داداشیرین، شکفتن باغ، خوش آمدی و دعا برای آرمن در حوزه داستان و رمان تألیفی. او همچنین کتاب‌هایی را در حوزه‌ی داستان‌نویسی منتشر کرده است.

چندی پیش، نمایندگانی از معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از یونسی عیادت کردند.