به گزارش مهر، در روز ۲۲ بهمن فیلم های "زبان مادری"، "تهران ۱۵۰۰"، " پله آخر"، "راه بهشت" و "شیرین قناری بود" در برج میلاد به روی پرده می روند.

زبان مادری ساخته قربان محمدپوربه مسئله تقابل زبان و مشکلاتی که برای افراد در ارتباط برقرار کردن به دلیل تفاوت زبان پیش می آید می ‌پردازد. پیر داغر از لبنان، شهره قمر، ماریا گارسیا از اسپانیا، هستی مهدوی‌فر، بهروز چاهل از هندوستان، امیرمحمد زند، ناصر فروغ، خشایار راد، هایده حائری، آتش تقی‌پور، فرحناز منافی ظاهر، مژگان غلامی، ملیکا عبدالهی، محمدرضا رحمانی و مریم خلیلی‌پور بازیگران این فیلم هستند.

تهران۱۵۰۰ یک اثر انیمیشن بلند سینمایی ساخته بهرام عظیمی است. داستان این انیمیشن که در سال ۱۵۰۰ هجری شمسی می‌گذرد، درباره زندگی گذشته و حال شخصی به نام اکبر آقا استد که به مسائل اجتماعی فرهنگی و شهرنشینی می‌پردازد. بهرام رادان، محمدرضا شریفی‌نیا، گوهر خیراندیش، مهتاب نصیرپور، حبیب رضایی، سیدحسام نواب‌صفوی، هدیه تهرانی و مهران مدیری بازیگران این کار هستند.

پله آخر ساخته علی مصفا است. درخلاصه داستان این فیلم آمده است: امین دکتری میانسال است که پس از سال ها به ایران برگشته و به همراه مادرش تنها زندگی می کند. او با شنیدن خبر مرگ یکی از دوستان کودکی به خانه اش رفته و درگیر ماجرای مرگ او می شود. در این فیلم لیلا حاتمی و علی مصفا بازی می کنند.

راه بهشت به کارگردانی مهدی صباغزاده ساخته شده است. مصعب بن عمیر اشراف زاده اهل مکه عاشق دختری بادیه نشین می شود او با مخالفت خانواده روبرو است در همین زمان سخنان حضرت محمد(ص) مکه را از وضعیت طبیعی خارج کرده است…در این فیلم امین زندگانی، نسرین مقانلو، رضا رویگری و… حضور دارند.

شیرین قناری بود فیلمی به کارگردانی داوود توحید پرست است که در بخش خارج از مسابقه به روی پرده می رود. داستان " شیرین قناری بود " درباره دختر آرمان‌گرایی است که قصد دارد مشکلات جامعه و مردم را به تنهایی از میان بردارد، به دلیل علاقه به ورزش فوتبال از مدرسه اخراج می‌شود … سعیده رودبارکی، نگین معتضدی، شهراد وثوقی، پردیس افکاری، مجید حاجی‌زاده بازیگران فیلم هستند.

فیلم های روز ۲۳ بهمن در برج میلاد

بچگیتو فراموش کن به کارگردانی جلال فاطمی ساخته شده و فیلمی در ژانر کودک و نوجوان است. در خلاصه داستان این فیلم آمده: کودک دلشان می‌خواهد بزرگ شوند، بزرگتر‌ها دلشان می‌خواهد کودک باشند. اما…. اکبر عبدی، فرهاد آئیش، بهاره رهنما، بهنام تشکر، مجید شهریاری، مهران رنجبر، مهران رجبی در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

شیرتوشیر کاری از ابراهیم فروزش است که پیش از این در جشنواره کودک اصفهان هم به روی پرده رفته است. این فیلم داستان فضل‌الله است که هنگام زایمان همسرش را از دست می‌دهد. بچه او تنها شیر آدمیزاد می‌خورد و همین اتفاق سرآغاز ماجراهای این فیلم در یک روستا است. هدایت هاشمی، لیلا اوتادی، ستاره اسکندری، مائده طهماسبی، کتانه افشارچی، سینا رزازانی از بازیگران فیلم هستند.

اینجا شهر دیگری است به کارگردانی احمدرضا گرشاسبی ساخته شده است. داستان زمان پس از ضربت خوردن حضرت علی(ع) را روایت می‌کند و ظلم‌هایی که به ایشان از سوی افراد مختلف روا شده در فیلم دیده می‌شود. فیلم یک شب پس از ضربت خوردن حضرت‌ علی(ع) تا زمان شهادت را به تصویر خواهد کشید و قصه در مدت زمان ۲۴ ساعت می‌گذرد. در فیلم پژمان بازغی، داریوش ارجمند، پریوش نظریه و.. در این فیلم حضور دارند.

یک فراری از بگبو فیلمی از هاتف علیمردانی است که اطلاعات خاصی در ارتباط با آن وجود ندارد.

شانه دوست آخرین ساخته محسن محسنی نسب است. داستان فیلم درباره دو زن زندانی است که یکی به دلیل سرقت و دیگری به خاطر مواد مخدر در بند هستند. آنها با هم از زندان آزاد می‌شوند و شرایطی خاص برای آنها به وجود می‌آید. رز رضوی، رومینا رئیسی، جهانبخش سلطانی، شهراد وثوقی، رضا آشتیانی، محمدرضا رهبری، مهدی تهرانی، علی اصغر محمد علی، آزاده خورشید دوست، بهارک یوسفی و فائقه عسگری بازیگران این فیلم هستند.
همچنین مراسم اختتامیه سی امین جشنواره فیلم فجر ساعت ۱۸:۳۰ در تالار وحدت برگزار می شود