آخرین خبرها از جشنواره مد و لباس فجر

سید مهدی جعفری مدیر روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوستان گفتگو را به عنوان محل برگزاری هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر معرفی کرد و گفت: پس از بررسی‌ مکان‌های پیشنهادی شورای سیاستگذاری جشنواره و انتخاب گزینه نهایی، هفته گذشته قرارداد بوستان گفتگو به عنوان محل برگزاری با شهردای تهران منعقد شد.

سید مهدی جعفری مدیر روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این خبر افزود: با نهایی شدن این قرارداد، محل برگزاری مورد بررسی تیم اجرایی جشنواره برای جانمایی بخش‌های مختلف جشنواره قرار گرفته است.

جعفری همچنین از زمان برگزاری جشنواره خبر داد و گفت: ٢٦ بهمن تا ۲ اسفند سال جاری هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس از ساعت ١٠ صبح تا ٨ شب در بوستان گفتگو برگزار خواهد شد.

وی افزود: این اولین بار است که مکان جشنواره سه ماه قبل از برگزاری تعیین شده و نقشه اجرای جشنواره برای جانمایی آماده است.

مدیر روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: متراژ مورد استفاده برای فضای جشنواره‌ای در بوستان گفتگو بیش از ٥٠هزار مترمربع در نظر گرفته شده است.

"نقش مکران " موضوع ویژه هشتمین دوره جشنواره بین المللی مد و لباس فجر شد

موضوع ویژه این دوره از جشنواره در کلیه بخش‌های مسابقه با عنوان "نقش مَکران " است. مَکران، مُکران یا مکوران، سرزمین رویایی است که درجنوب شرقی پهنه خاکی کشور عزیزمان ایران، از نواحی شرقی هرمزگان تا مرز‌های کشور پاکستان در سواحل شمالی دریای عمان گسترده است.

در توضیحات نقش مکران آماده است مکران از تاریخ چند هزار ساله و پیشینه کهن بهره‌مند است. نخستین آثار مکتوبی که از این سرزمین نام می‌برد، سنگ نبشته‌های هخامنشی وکتاب تواریخ هرودوت – مورخ یونانی- است که با عنوان مَکا از این سرزمین یادشده است.

این گزارش می‌افزاید مَکران، گنجینه ناشناخته هاست وجاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. سواحل صخره ای، ماسه‌ای و مرجانی، کویر‌های جذاب مریخی، چشم انداز شگفت انگیز اقیانوس هند، کوه‌های مینیاتوری، همنشینی کویر و دریا، رودخانه‌ها و تالاب ها، گونه‌های کمیاب گیاهی، تنوع گونه‌های جانوری، سفالینه‌های تمدن هفت هزارساله کلپورگان، سوزن دوزی‌های سنتی، لباس‌های به قدمت تاریخ و ... همه میراث ماندگار این سرزمین است. بنابراین گزارش، شورای سیاستگذاری جشنواره با انتخاب این موضوع برای تمام بخش‌های مسابقه تلاش دارد تا با معرفی این سرزمین رویایی میراث ماندگار کشورمان را به جهانیان معرفی کند.