شومن‌ها امروز جای هنرمند را گرفته‌اند/ سلبریتی ها در حد ملیجک هستند

به گزارش افکارنیوز ، وی در این برنامه تغییر تعریف هنرمند در جامعه را نقشه استعمار دانست و گفت: «استعمار است که تعاریف را عوض می‌کند تا جایی که امروزه هنرمند بزرگی مثل ابوالفضل زرویی به حاشیه رانده می‌شود و سلبریتی‌ها جایش را می‌گیرند.»

این شاعر ادامه داد: «درد امثال زرویی این نبود که چرا در شمال تهران زندگی نمی‌کرد، بلکه درد او بی‌توجهی به هنرمند اصیل و تغییر در تعاریف هنر اصیل است. مسلماً کسی که اپوزیسیون و مخالف نظام باشد، هم از توبره می‌خورد و هم از آخور. ابوالفضل زرویی همین که جلوی رهبر انقلاب شعر خواند و همین که حضرت را دوست می‌داشت، گویا برای بعضی‌ها یک ضربه بود و نمی‌توانستند تحمل کنند.»

وی با انتقاد از پررنگ شدن بیش از حد سلبریتی ها، گفت: «شومن‌ها امروز جای هنرمند را گرفته‌اند. ضربه‌هایی که هنر ما از سلبریتی‌ها خورده کم نیست و چه بسا این‌ها استعمار نو و فرا استعمار هستند.» قزوه با اشاره به اینکه نباید افرادی که هیچ مایه‌ای از هنر ندارند را هنرمند نامید، گفت: «به قبل‌تر نگاه کنید و ببینید چرا اسم شعرای ما از فردوسی، حافظ، سعدی و... همچنان با عظمت باقی مانده است، مگر آن موقع سلبریتی‌ها نبودند، اما چرا نامی از آنان دیگر نیست، چون در واقع ملیجک بودند نه هنرمند. ملیجک‌ها امروز آمده‌اند و مولانا‌ها کنار رفته‌اند.»

نویسنده رمان «برادر انگلیس»، با تأکید بر اینکه باید نبض جامعه را گرفت و مشکلات جامعه را گفت، ادامه داد: «ولی ما را جوری بار می‌آورند که می‌گویند ساکت شوید، اما شب انتخابات چه کسی تصمیم می‌گیرد همان سلبریتی‌ها، چون فالوور‌ها و ادا اطوارشان زیاد است، اما سوادشان شاید در حد دیپلم باشد.»

قزوه با بیان اینکه به مردم می‌گویم فریب سلبریتی‌ها را نخورند، گفت: چرا باید یک بچه چشم خوشگل بیاید و همه دوره‌اش کنند. این هنرمند نیست بلکه هوس‌مند است. این‌ها هیچ چیزی برای جامعه ندارند، اما دنبال الگو هستند. این فرهنگ مردمی باید تغییر کند.

برنده جایزه سال کتاب جمهوری اسلامی با انتقاد از تولید برنامه‌هایی با محوریت زندگی سلبریتی‌ها گفت: این برنامه‌های عجیب و غریب در مورد سلبریتی‌ها را جمع کنید. برنامه‌ای که دنبال دعوت از فلانی است که از سگ و گرین کارت بچه هایش بگوید.

سخنان قزوه نشان می داد که وی هنرمندنماهایی را می بیند که به نبال اجرای نقشه های فرهنگی غربی ها برای ایران اسلامی هستند، افرادی که عنوان سلبریتی را یدک می کشند و هر روز حواشی جدیدی در شبکه های اجتماعی به راه انداخته و سبک زندگی غربی را تبلیغ می کنند.

روزی دست فلان خانم بازیگر سگی پا کوتاه است و روزی دیگر فلان بازیگر از گربه هایش می گوید. مصرف گرایی که حرف اصلی پیج های این سلبریتی ها را می زند و در مواقع موج سواری این افراد سریعا بر روی موج های اجتماعی سوار شده تا بتوانند بهتر دیده شوند.