کیک دوازدهمین جشنواره سینماحقیقت بریده شد

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به سنت هر سال بدون برگزاری آیین افتتاحیه و با بریدن کیک این رویداد توسط مستندسازان پیشکسوت ظهر امروز یکشنبه ۱۸ آذرماه در پردیس سینمایی چارسو آغاز به کار کرد.

سیدمحمدمهدی طباطبایی مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» در ابتدای این آیین با خیرمقدم گویی به مخاطبان از حضور مهمانان ویژه این برنامه احمد محیط طباطبایی، ‌ فرهاد ورهرام و حسین ترابی قدرددانی کرد.

حسین ترابی کارگردان مستند «برای آزادی» که نسخه کامل و تصحیح رنگ‌شده آن به‌عنوان فیلم افتتاحیه در نظر گرفته شده بود، ‌ پیش از برش کیک در سخنان کوتاهی گفت: به اینجا نیامده‌ام تا کیک جشنواره را ببرم و خدای ناکرده «حقیقت» را به دو نیم کنم. اینجا آمده‌ام تا با برش کیک حلاوت و شیرینی این حقیقت را به کام شما بنشانم.

پس از سخنان کوتاه حسین ترابی، کیک این رویداد برش خورد و پس از آن احمد محیط طباطبایی، فرهاد ورهرام و سیدمحمد مهدی طباطبایی‌نژاد هم کیک این رویداد را بریدند.

این آیین با توزیع کیک میان مهمانان به پایان رسید و جشنواره دوازدهم سینماحقیقت با اکران فیلم مستند «برای آزادی» به کارگردانی حسین ترابی رسما آغاز به کار کرد.