نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز ظرفیت ما در امر رسانه بسیار بالا است و توانستهایم در برابر بزرگترین هجمه تبلیغاتی دشمن که در واقع یک جنگ واقعی است، ایستادگی کنیم.

به گزارش افکار به نقل از ایسنا، بیژن نوباوه در هشتمین همایش " بسیج و رسانه " در مشهد به ویژگی‌هایی جمهوری اسلامی نظیر وسعت سرزمینی و کمیت و کیفیت نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: مطمئنا تهدید نظامی علیه ما به شکلی که براندازی نظام صورت گیرد، نخواهیم داشت.

وی با اشاره به جنگ سرد میان آمریکا و شوروی اضافه کرد: تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای آمریکا علیه کمونیسم در دوران جنگ سرد محدود به یک رادیو بود، ولی امروز بیش از ۱۸ هزار بنگاه ماهواره‌ای در دنیا فعال است که چهار هزار عدد آن در ایران قابل رویت و نیمی از این تعداد کاملا قابل استفاده در کشور ماست، امروز حدود ۹۰ شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای قابل رویت است و حتی کشورهایی همچون هند و چین نیز علیه ما برنامه‌های را پخش می‌کنند.

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که یکی از مولفه‌های جنگ نرم این است که نشان دهند کشورهای غربی برتر از کشورهای شرقی هستند، افزود: تلاش آمریکا این است که به فرزندان ما نشان دهد که آمریکا برتر از ماست.

وقتی زن ایرانی فکر می‌کند که مانتو بهتر است یا این‌که بچه ما فکر می‌کند که موی ژل زده قشنگ‌تر است، این تاثیر کار فرهنگی غرب و از هر فسادی بدتر است، چرا که ناهنجاری را به هنجار تبدیل می‌کند. زمانی اگر کسی حتی سایه چشم می‌کشید جلوی ورودش به سازمان(صدا و سیما) را می‌گرفتیم، ولی ببینید امروز چه خبر است.

نوباوه ادامه داد: امروز دشمن بر روی مساله جنگ نرم و استفاده‌های رسانه‌ای در این زمینه بسیار کار می‌کند ولی متاسفانه هنوز ساز و کار منسجم و مناسب برای مقابله با این مساله در کشور ما درست نشده است. ماجرای ندا آقا سلطان یک شاهکار هنری بود و نشان داد که دشمن به شدت بر روی این چنین مسایلی کار می‌کنند، امروز آمریکایی‌ها تقریبا همه تخم مرغ‌های خود را در سبد حرکت‌های سایبری گذاشته‌اند و بر روی این مساله کار زیادی می‌کنند، بخش مهمی از افراد درگیر در حوادثسال ۸۸ افراد بی‌سواد بودند و علیرغم برچسب‌های قشنگی که داشتند در دام حرکت‌های آمریکا افتادند.

وی در ادامه به اهمیت بسیج در بحثمقابله با جنگ نرم اشاره کرد و گفت: ما تشکیلاتی به نام بسیج داریم که در دنیا بی نظیر است و می‌تواند قدرت خود را به عنوان یک سایبر در مقابل دشمن نشان دهد پس باید از این ظرفیت به درستی استفاده کرد تا یک حرکت منسجم و مناسب در برابر جنگ نرم دشمن انجام دهیم.

وی همچنین با اشاره به مولفه‌های جنگ سایبری دشمن اظهار کرد: ایجاد نگرش منفی در مردم نسبت به مسوولان نظام، القای یاس و ناامیدی در مردم، تحریک علیه نظام، تضعیف روحیه نیروهای نظام، ایجاد شکاف در بین جامعه و حتی نظامیان، تقویت گروه‌های اپوزیسیون، ترغیب مردم به عدم مشارکت سیاسی، القای نگرش نقض حقوق بشر، تاکید بر وجود ناامنی در ایران، برجسته سازی اعتراضات صنفی و اجتماعی و ایجاد هراس و نگرانی در افکار عمومی جهان از جمله مهمترین مولفه‌های جنگ سایبری دشمن محسوب می‌شود.

نوباوه با تاکید بر این‌که امروز مهمترین روش برای مقابله با تهاجمات سایبری دشمن، روش ایجابی است، افزود: هک کردن راحت‌ترین راه است، ولی منحرف کردن اطلاعات دشمن به صورتی که مد نظر ما است، با اهمیت‌تر است و وزارت اطلاعات و سپاه در این زمینه بسیار فعال هستند، امروز نسل بعدی اینترنت به طور اختصاصی برای پنتاگون طراحی می‌شود و همان طور که آمریکا با اینترنت می‌تواند تهاجم کند، از همین طریق نیز آسیب پذیر است.

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امروز اینترنت در خانههای ماست و اگر دیروز یک زبان فارسی برای اینترنت تهیه میکردیم یا فیلترینگ درستی انجام میدادیم، امروز وضع بهتری داشتیم. امروز بسیج باید زیباترین وبلاگها و وب سایتها را در موضوعات مختلف در اختیار داشته باشد، چرا که هر چقدر در میزان جریان سازی علیه غربیها موفقتر عمل کنیم، به همان میزان آسیب پذیری ما کمتر میشود.