دلیل کم کاری خواننده مشهور ایرانی از زبان خودش

امید نعمتی  خواننده گروه «پالت» چند سالی است که نامش بر سر زبان‌ها افتاده است. نعمتی تا سال ۹۶  تمامی فعالیت‌های موسیقیایی خود را در کنار گروه تلفیقی «پالت» انجام می داد.

رویکردی جدید و آغاز راهی متفاوت نسبت به گذشته باعث شد تا نعمتی با ارکستری دیگر مستقلا آلبوم «حرمان» را تولید و منتشر کند.  پس از انتشار آلبومِ «حرمان» که یک اثر متفاوت بود، کنسرت این اثر نیز در جشنواره موسیقی فجر برگزار شد البته همکاری نعمتی با گروه پالت همچنان ادامه دارد.

 تیتراژ سریال «لیسانسه‌ها» و حضور در چند برنامه‌ تلویزیونی سبب شد این خواننده جوان بیش از پیش شناخته شود و رسانه‌ها نیز عملکرد او را زیر ذربین بگیرند. برخی از موزیسین‌ها حرکت گروه «پالت» در سبک تلفیقی را اتفاقی خوب در موسیقی ایران می دانند.

حالا مدتی است که خبری از این گروه پرطرفدار نیست از این رو با امید نعمتی گفتگو کردیم که در ادامه می‌ خوانید.

در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟

این روز‌ها با گروه «پالت» مشغول شعر گفتن، موزیک ساختن و در نهایت جمع کردن یک آلبوم هستیم.

فضای آلبوم جدید با «حرمان» همخوانی دارد یا «پالت»؟

فضای این آلبوم با آلبوم «حرمان» متفاوت است و شبیه آلبوم‌های گروه «پالت» است البته تفاوت‌هایی با تمامی آلبوم‌های قبلی دارد و سورپرایز‌هایی برای مخاطبانمان داریم. بسیاری از نوازنده های ما در این آلبوم تغییر کرده اند.

آلبوم چند قطعه دارد و چه زمانی منتشر می‌شود؟

حدود ۱۰ یا ۱۲ قطعه در این آلبوم است البته هنوز مراحل اخذ مجوز به صورت کامل طی نشده و به همین دلیل نمی‌دانم که این آلبوم قبل از نوروز ۹۸ منتشر می‌شود یا بعد از آن؛ اما اگر به سال ۹۸ موکول شود، قطعا بعد از ماه مبارک رمضان منتشر خواهد شد.

تور کنسرت‌های آلبوم پس از انتشار آن آغاز می‌شود؟

بله، تور کنسرت تهران، شهرستان‌ها و حتی خارج از کشور را بعد از انتشار آلبوم داریم.

پیش از انتشار آلبوم اجرای کنسرت ندارید؟

برنامه‌هایی برای برگزاری کنسرت داریم که به زودی اعلام می‌شود؛ احتمالا قبل از عید کنسرت داریم.

چرا کم کار هستید و مدتی  از شما خبری نیست؟

معمولا فعالیت های ما این گونه است البته می‌شود راحت‌تر از این کار کرد و در روز یا در ماه قطعه منتشر کرد اما گروه ترجیح می دهد که پس از یک فعالیت فشرده، مدتی دور باشیم، سوادمان را افزایش بدهیم، کتاب‌های بیشتر بخوانیم و فیلم‌های بیشتر ببینیم تا با تحربه جدید بازگردیم.

 پر کار بودن، به فرم و محتوای آثار یک خواننده یا موزیسین ضربه می‌زند؟

 آلبوم‌های ماندگاری برای مثال از پینک فلوید در دست است که هیچگاه سریع و تند تند تولید نشده است و ثمره‌ تجربه‌ زندگی آنها است. از نظر من، آرتیست نباید همیشه کار تولید کند بلکه نیازمند فرصتی برای کسب تجربه است.

با وجود شرایط فعلی موسیقی، کم کار بودن، به فعالیت حرفه‌ای شما لطمه نمی زند؟

می‌دانم که حوصله آدم‌ها کم است و فضای موسیقی هم طوری است که همه چیز خیلی سریع و بی مزه اتفاق می‌افتد اما ما سعی می‌کنیم که پایبند به ایده آل هایمان باشیم.

تک آهنگ از آلبوم جدید منتشر می‌شود؟

قطعا تک آهنگ هم منتشر می‌کنیم. باید تک آهنگ در یک روندی توام با آلبوم باشد. وقتی زمان انتشار آلبوم مشخص شد باید پیش از انتشار آن چند قطعه منتشر شود.

 آیا امسال هم در جشنواره حضور دارید؟

فکر نمی‌کنم در جشنواره موسیقی امسال شرکت کنیم و  پیشنهادی هم به ما نشده است.

چرا در دوره‌های گذشته تجربه‌ خوبی از همکاری با عوامل جشنواره نداشتید؟

سال گذشته مشکل خاص اجرایی نداشتیم؛ ما امسال آلبومی منتشر نکردیم و اخیرا کنسرتی برگزار نکردیم. با توجه به این که کمتر از ۲ ماه تا جشنواره مانده است، بعید می دانم  آمادگی حضور در این فستیوال را داشته باشیم.