رئيس مركز رسيدگي به امور مساجد كشور گفت: طي بخشنامهاي به مساجد كشور اعلام شده كه هرگونه قمهزني و برهنگي در مساجد و استفاده از مداحاني كه با شيوه نامتعارف و بدون منبع ذكر مصيبت ميكنند، ممنوع است.

به گزارش افکار به نقل از فارس، ‌ حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور، با اشاره به نزدیکی ماه محرم اظهار داشت: بخشنامه‌ای را به مساجد کل کشور ارسال کرده و تذکراتی را در خصوص ماه محرم ارائه کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه طبق این بخشنامه ورود تمامی مداحانی که سابقه استفاده از سبک‌های نامناسب را برای مداحی داشته و سرودهای غیرشایسته در وصف اهل بیت خوانده‌ بودند به مساجد ممنوع شده است.

ابراهیمی در پاسخ به این سؤال که آیا این بخش‌ها شامل هیئات می‌شود یا نه، اظهار کرد: هیئاتی که در داخل مساجد مراسم دارند، باید از این بخشنامه تبعیت کنند اما هیئت‌هایی که بیرون از مساجد اقامه عزا می‌کنند زیر نظر مرکز رسیدگی به امور مساجد نیستند و باید سازمان تبلیغات در مورد آنها اعلام نظر کند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور در پاسخ به سؤالی در خصوص برهنه شدن برخی عزاداران هنگام سینه‌زنی گفت: انجام این کار مثل قمه‌زنی در مساجد غیرقانونی است و موجب وهن دین می‌شود؛ اگر گزارشی به مرکز رسیدگی به امور مساجد برسد، قطعا با آن برخورد خواهیم کرد.
ابراهیمی همچنین در خصوص نصب شمایل برخی از ائمه اطهار در مساجد گفت: به هیئت امنای مساجد نسبت به نصب هر گونه شمایل ائمه اطهار(ع) تذکر داده و تأکید کرده‌ایم که اجازه ندهند تا شمایل ائمه در مساجد نصب شود.

وی همچنین تأکید کرد: ‌ در آخرین بخشنامه مرکز رسیدگی به مساجد به هیئت امنای مساجد کشور اعلام شده است که بیشترین همکاری را با جوانان بسیجی انجام دهند.

رئيس مركز رسيدگي به امور مساجد كشور در پاسخ به سؤال ديگري در مورد تحريف واقعه عاشورا از سوي برخي مداحان گفت: تمامي مداحاني كه در مساجد ذكر مصيبت ميكنند بايد حتيالامكان مقتل بخوانند و در صورت روضهخواني منابع آن را به هيئت امناي مساجد ارائه كنند.