برای اولین بار در تاریخ اسکار/اکران عمومی فیلم‌های منتخب بخش مستند

آکادمی علوم و هنرهای سینما برای اولین‌بار در تاریخ خود، ۱۵ مستندی را که بهترین فیلم مستند سال ۲۰۱۸ و نود یکمین دوره مراسم جوایز اسکار از بین آن‌ها انتخاب می‌شود را به معرض نمایش عمومی می‌گذارد.

این برنامه جدید که به ابتکار «کمیته آینده فیلم» آکادمی اسکار ابداع شده تحت عنوان «کانون اسکار: لیست کوتاه شده فیلم‌های بلند مستند» انجام می‌پذیرد و این مستندها از ۳۱ دسامبر تا ۲۱ ژانویه (۱۰ دی تا ۱ بهمن) در ۱۳ شهر در سراسر آمریکا به نمایش در خواهند آمد.

این ۱۵ فیلم شامل فیلم‌های مستندی است که بعضی از آن‌ها پیش از این توجهات زیادی را به سوی خود جلب کرده‌اند؛ فیلم‌هایی چون «آیا همسایه‌ام نمی‌شوی؟»، «RBG» و «سه غریبه همسان».

از دیگر فیلم‌های مستندی که در این برنامه به اکران عمومی خواهند رسید می‌توان به «شهر افسونگر»، «پدرها و پسرها»، «On Her Shoulders; Shirkers»، «سکوت دیگران»، «صدای دوردست سگ‌ها»، «Hale County This Morning » و «این عصر؛ توجه به فاصله‌ها» اشاره کرد.

آلبرت برگر از مسئولان ارشد آکادمی علوم و هنرهای سینما و مسئول کمیته «آینده فیلم» در این باره گفت: آکادمی هیجان‌زده است تا با همکاری با پخش کنندگان و نمایش دهندگان، بر بهترین فیلم‌های مستند سال نور و روشنایی بیاندازد. ما قصد داریم تا همزمان با نزدیک شدن به مراسم اسکار و انتخاب لیست‌های کوتاه شده و مشخص شدن نامزدها، مخاطبان و مشتاقان در سراسر کشور  نیز درگیر پیش رفتن مراحل کار شوند.

نامزدهای نود و یکمین دوره جوایز سینمایی اسکار در تاریخ ۲۲ ژانویه (۲ بهمن) اعلام خواهد شد و مراسم اصلی کمی بیشتر از یک ماه بعد از آن در تاریخ ۲۴ فوریه (۵ اسفند) در دالبی تئاتر هالیوود برگزار می‌شود.