«طرز طنز» منتشر می‌شود

 شاعر و طنزپرداز با بیان اینکه این کتاب به بیان ابزارهای بدیعی در شعر طنز معاصر می‌‎پردازد,گفت: این کتاب تمهیدات بدیعی در شعر طنز را با تکیه بر شعرهای ایرج میرزا، ابوتراب جلی و ابوالفضل زرویی نصر آباد بیان می‌کند.

قدیمی ادامه داد:در کتاب «طرز طنز» شگرد‌های بدیعی را مانند اغراق تعریف می‌کنم سپس مثال‌هایی برای آن از شعر طنز معاصر می‌آورم. در این کتاب ۱۹۷۲ نمونه از شعر‌های بدیعی را ذکر کرده ام و در پایان با توجه به نمونه‌های یاد شده در متن کتاب، تحلیل‌هایی انجام داده ام.

این شاعر با بیان اینکه زرویی نصر آباد بر کتاب «طرز طنز» مقدمه‌ای نوشته است، گفت:کتاب بیش از ده صفحه مقدمه دارد و این مقدمه آخرین اثر استاد زرویی نصرآباد است.

وی ادامه داد: از بین شاعران دوره مشروطه، ایرج میرزا را انتخاب کردیم، چون او به سعدی ثانی شهرت دارد و طنز سعدی در آثارش دیده می‌شود. پس از انقلاب هم قطعا ابوالفضل زرویی نصرآباد سرشناس‌ترین و مهمترین طنزپرداز است به همین دلیل آثار او را برای بررسی در کتاب «طرز طنز» انتخاب کردیم. به غیر از ایرج میرزا و ابوالفضل زرویی نصرآباد طنزپردازان زیادی بودند که از جمله آن‌ها می‌توان به ابوالقاسم حالت، عمران صلاحی، ابوتراب خسروی، افراشته اشاره کرد، اما بعد از مشورت با زرویی نصر آباد و اسماعیل امینی به این نتیجه رسیدم به دلیل پررنگ بودن عناصر بدیعی در شعر, «ابوتراب جلی» را برای بررسی در کتاب «طرز طنز» انتخاب کنم.

قدیمی در پایان اظهار داشت: این کتاب بعد از انجام کار‌های تدوین و حروف چینی منتشر و برای عرضه در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.