به گزارش افکار نیوز، نادر پیری اردکانی، دبیر آموزش و پرورش به مهر گفت: طرح راهاندازی این موزه را در سال ۸۳ به آموزش و پرورش دادم تا اینکه در سال ۸۴ در شورای آموزش و پرورش شهرستان اردکان استان یزد مصوب شد.

وی افزود: این طرح را به وزارت خانه آموزش و پرورش فرستادم و معاون پژوهشی وزارت خانه نیز اعلام کرد که این طرح باید در کل کشور اجرا شود.

پیری اردکانی بیان کرد: موزه فرهنگ شامل بخشهای شورای فرهنگی، نخبه های فرهنگی، وسایل قدیم تا جدید آموزشی و تشویقی و تنبیهی دانش آموزان، اسناد فرهنگی و نسخ خطی و بخش خیرین مدرسه ساز و آرشیو شفاهی فرهنگیان است.

این دبیر دبیرستان با ۲۰ سال سابقه کاری بیان کرد: به سبب علاقه شخصی از ده سال پیش تا کنون اسناد قدیمی مربوط به آموزش و پرورش را جمع آوری و برای تکمیل یک موزه فرهنگ تلاش کردم.

وی هدف از تاسیس موزه فرهنگ را پیوند زدن آموزش و تربیت دوران قدیم با عصر حاضر عنوان کرد و گفت: قصد دارم به بازدیدکنندگان از این موزه نشان بدهم که می توان محاسن آموزشی گذشته را گرفته و در تعلیم و تربیت امروز به کار برد.

پیری با اعلام اینکه این موزه در ایام دهه فجر افتتاح شد تصریح کرد: اکنون مکان موقت موزه فرهنگ، کانون فرهنگی امام خمینی اردکان است با این حال شاید یک مدرسه مکان دائم این موزه باشد.