جامانده‌ های جشنواره سی‌ و‌ هفتم/از «ژن خوک» تا «روسی» و «پیلوت»

به گزارش افکارنیوز ، پس از اعلام فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، نام چند فیلم به عنوان غایبان اصلی این دوره مطرح شد.

«ژن خوک» به کارگردانی سعید سهیلی با بازی هادی حجازی فر، نازنین بیاتی و سینا مهراد پس از اینکه اعلام شد به جشنواره نخواهد رسید، نسخه‌ای از آن به دبیرخانه جشنواره فجر تحویل داده شد. سهیلی پیش از این اعلام کرده بود «ژن خوک» را در نقد رانت خواری و آقازادگی ساخته است. اما آخرین ساخته سهیلی نتوانست در لیست فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره سی‌وهفتم قرار گیرد و از حضور در این رویداد سینمایی جا ماند.

«روسی» چهارمین ساخته سینمایی امیر حسین ثقفی از مدت ‌ها پیش برای نمایش آماده شده بود و امسال متقاضی حضور در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر بود. در این فیلم طناز طباطبایی، امیر آقایی و میلاد کی مرام ایفای نقش می‌کنند. در میان فیلم‌هایی که امروز دبیر جشنواره فجر اعلام کرد نامی از «روسی» برده نشد تا فیلم ثقفی یکی از غایبان سی‌ و ‌هفتمین جشنواره فیلم فجر لقب گیرد.

ابراهیم ابراهیمیان که با «عادت نمی‌کنیم» به سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر آمد، سال گذشته «پیلوت» را جلوی دوربین برد. «پیلوت» امسال فرم حضور در جشنواره پر کرد اما نتوانست نظر هیات انتخاب سی و هفتمین دوره جشنواره فجر را جلب کند و از حضور در این دوره باز ماند.

اما شاید نکته جالب غایبان این دوره جشنواره فجر به «مصائب شیرین۲» علیرضا داود نژاد باز گردد. شب گذشته اعلام شد که نسخه‌ای از این فیلم در آخرین دقایق به دبیرخانه ارسال شد. اما امروز نامی از آن به عنوان فیلم‌های راه یافته به سودای سیمرغ سی‌و‌هفتمین جشنواره برده نشد و ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره فجر و سیمون سیمونیان مدیر دبیرخانه درباره ارسال این فیلم به جشنواره گفتند که هیچ نسخه‌ای از «مصائب شیرین۲» به دبیرخانه جشنواره فجر ارسال نشده است.