به گزارش ايسنا، مجله اقتصادي معتبر "فوربس" امروز در گزارشي، فهرست پردرآمدترين فيلمسازان هاليوود را اعلام كرد كه جيمز كامرون در رتبه اول ديده ميشود.

«جیمز کامرون» به لطف فیلم «آواتار» درآمدی بالغ بر ‌٢١ میلیون دلار به‌دست آورد تا با اختلافی چشم‌گیر در رتبه اول پردرآمدترین فیلم‌سازان هالیوود قرار بگیرد.

کامرون که با فیلم «آواتار» رکورد فروش تاریخ سینمای جهان را شکست، قصد دارد دو قسمت بعدی این فیلم را کارگردانی و فیلم‌نامه‌ آنها را بنویسد. «آواتار» اولین فیلم داستانی جیمز کامرون پس از «تایتانیک» در سال ‌١٩٩٧ است. ایده ساخت این فیلم به سال ‌١٩٩٥ باز می‌گردد و تلفیقی از فیلم زنده و انیمیشن است.

«مایکل بی» کارگردان فیلم «ترانسفورمرها» با ‌١٢ میلیون دلار در رتبه دوم قرار گرفته است و «جورج لوکاس» با ‌٩٥ میلیون دلار از بابت فیلم «جنگ ستارگان» در مکان سوم دیده می‌شود.

به گزارش هالیوود ریپورتر، در فهرست پردرآمدترین هنرمندان زن آمریکا نکته عجیب حضورنداشتن حتی یک کارگردان زن است.

«کاترین بیگلو» که سال گذشته با فیلم «قفسه درد» موفق به دریافت شش جایزه اسکار، ازجمله بهترین کارگردانی شد، نتوانست امسال در میان ‌١ هنرمند پردرآمد زن آمریکا قرار بگیرد. فیلم او تنها ‌۴ / ١۶ میلیون دلار فروش به دست آورد، درحالیکه همسر سابق او جیمز کامرون با «آواتار» ‌٨ / ٢ میلیارد دلار فروش جهانی داشت.

تنها بازیگر زنی که در این فهرست حضور دارد، «ساندرا بولاک» است که با ‌٥۶ میلیون دلار در مکان ششم ایستاده است. وی برای دو فیلم «سمت کور» و «پیشنهاد» این میزان درآمد را دریافت کرده است.

براساس فهرست منتشرشده ازسوی فوربس، ‌١ سینماگر مرد هالیوود در سال گذشته جمعا ‌٢ / ١ میلیارد دلار درآمد داشته‌اند درحالیکه این میزان برای هنرمندان زن ‌٨٣٥ میلیون دلار است.