نگاهی به بهترین فیلم‌های تاریخی در «جادوی تاریخ»

«جادوی تاریخ» برنامه ای ترکیبی است که در آن وقایع، موضوعات، اتفاقات و شخصیت های مهم تاریخی  از ایران و جهان به مخاطب شناسانده می شود.

سری اول این مجموعه نورز ۹۷ از شبکه چهار پخش شد و از ۱۶ دی ماه بعد از پخش قسمت های نوروزی این برنامه، قسمت های جدید آن پخش می شود.

به گفته محمد رحیمی تهیه کننده برنامه، «جادوی تاریخ» در ۲۶ قسمت ۳۰ دقیقه ای تولید شده و در آن بهترین فیلم ها و جذاب ترین مستندهای تاریخی پخش می شود.

وی افزود: پشت پرده های تاریخ را در قالب برنامه ای ترکیبی خواهیم دید و تلاش شده در فرصت ۳۰ دقیقه ای بهترین ها را برای بیننده در چیدمانی زیبا عرضه کنیم.

رحیمی خبر داد: اجرای برنامه را وحید اسلامی برعهده دارد و ما وقایع تاریخی را از نگاه فیلم ها و مستند های تاریخی می بینیم ولی آیا این همه واقعیت است یا نه؟ این موضوعی محوری در جادوی تاریخ است. در این مجموعه شخصیت های تاریخی را به دادگاه تاریخ می بریم تا با حضور دادستان و وکیل مدافع، عملکردها مورد قضاوت و ارزیابی قرار گیرد.

تهیه کننده برنامه توضیح داد: درباره تاریخ ژاپن بخش هایی از سینمایی «آخرین سامورایی» پخش می شود و یا درباره عصر چپاول و دوران گلادیاتورها بخشی از فیلم سینمایی «گلادیاتور» پخش و تحلیل می شود. تاریخ هند و شخصیت گاندی، انسان و پرواز، هیتلر و تاریخ چین از دیگر موضوعات تاریخی است که چگونگی رخداد آنها با پخش فیلم و مستند مرتبط تحلیل می شود.

«جادوی تاریخ» محصول گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما است و از هفته آینده روزهای یکشنبه و سه شنبه ساعت ۲۲:۳۰ پخش می شود.