بازگشت 2 کارگردان برجسته سینما به جشنواره پس از سالها دوری

به گزارش افکارنیوز ، با اعلام رسمى اسامى فیلم‌های بخش سوداى سیمرغ جشنواره فیلم فجر،«محمدرضا هنرمند» خالق آثار برجسته ای همچون «دزد عروسک‌ها»، «مرد عوضى» و «مومیایى ٣» پس از ١٦ سال دورى، با فیلم «سمفونی نهم» به سینما باز گشته است.

رسول صدرعاملی هم، وضعیتی مشابه هنرمند دارد و خالق آثاری همچون «من ترانه، ۱۵سال دارم» و «زندگی با چشمان بسته» بعد از قریب به یک دهه دوری از فیلمسازی، امسال و در دوره سی و هفتم، با فیلم «سال دوم دانشکده من»، در میدان رقابت برای کسب سیمرغ است.

علی مصفا، بابک حمیدیان، ویشکا آسایش، شقایق فراهانی، پدرام شریفی، نیلوفر خوش خلق، شیوا خسرومهر، مریم بوبانی و علیرضا استادی بازیگران این فیلم هستند. همچنین به جز بازیگران نامبرده، ٢٢ نفر از چهره های شناخته نشده نیز در این فیلم برای اولین بار به ایفای نقش می پردازند که در این میان سه نفر جزو بازیگران اصلی و مابقی در نقش های فرعی مقابل دوربین رفتند.

فیلم «سمفونی نهم» که ظاهرا پروداکشنی متفاوت با آثار این کارگردان داشته، فیلمبرداری را ماه‌ها در سکوت کامل خبرى، طی کرده و این آخرین ساخته «محمدرضا هنرمند» که خود، تجربه بارها داوری در جشنواره فیلم فجر -از جمله در سال۹۵ و جشنواره سی و پنجم- و دیگر فستیوال‌های سینمایی را تجربه کرده، در جشنواره امسال، در معرض قضاوت داوران و منتقدان قرار خواهد گرفت.

«سمفونی نهم»، داستانی فانتزى - مفهومى - عاشقانه‌ را در گذرگاهی تاریخی روایت مى‌کند و با انتشار تصاویر و اطلاعات بیشتر از این فیلم طى روزهاى آتی، رسانه‌ها خواهند فهمید که این کارگردان، «سمفونی نهم‌» اش را چگونه نواخته است.