انتشار دستخط اولین شهید رسانه برای اولین بار/ عکس

شهید غلامرضا رهبر در سال ۱۳۳۶ در آبادان متولد شد. در تهران درس خواند و با آغاز نهضت امام خمینی (ره)، مجاهدت‌های خود را در راه انقلاب آغاز کرد و پس از پیروزی انقلاب نیز با نهاد‌های مختلف انقلابی همکاری داشت.

شهید غلامرضا از سال ۱۳۵۸ فعالیت خود را در صدا و سیمای مرکز آبادان و رادیو نفت آغاز کرد و در سمت «مدیر خبر» رادیو آبادان و نماینده صدا و سیما در قرارگاه خاتم الانبیأ (ص) در مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور شروع به انعکاس پیروز‌های رزمندگان اسلام کرد. در دوران جنگ تحمیلی، با حضور در جبهه‌های جنگ و زیر بارش توپ و خمپاره، کار خود را به خوبی انجام داد و ایثارگری رزمندگان را می‌نگاشت.

شهید غلامرضا رهبر نخستین گزارشگر شهید صدا و سیما است که در ۲۱ دی ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات شلمچه به شهادت رسید.

در ادامه دستخط منتشر نشده‌ای از شهید غلامرضا رهبر را در اینجا مشاهده می‌کنید:

بسمه تعالی

«برادر کوچک:

خواهشمند است به هنگام مونتاژ مسائل امنیتی کاملاً رعایت شود.

۱- طبق دستور فرماندهی غواص‌ها در حد کم نشان داده شود مثلا تعویض لباس و از زیر قرآن رفتن غواص کافی است، ولی تجمع آنان در قایق نشان داده نشود یا اگر نشان داده می‌شود نباید تعداد زیاد غواصان مشخص باشد. (مهم)

۲- نشان دادن پله‌ها سوار بر قایق ممنوع است.

۳- سخنان معاون لشکر امام حسین (ابوشهاب) برای رزمندگان در شب که راجع به رادار دشمن و حرکت قایق‌های خودی که چگونه باید با هم باشند به هیچ عنوان پخش نشود.

۴- نشان دادن رادار سوار بر قایق تمایلی است.

۵- نشان دادن نقشه و توجیه یکی از برادران برای رزمندگان کلی ممنوع است، چون شیوه را می‌گوید و طریق حرکت حمله را بیان می‌‎کند.

بطور کلی ان شاءالله دقت لازم مبذول فرمایید.

با تشکر التماس دعا

آقای کوچک ببخشید یک نفر از پخش خبری حتماً بفرستید.»

 

دستخط منتشر نشده از شهید رهبر + عکس