اظهارات عجیب ده نمکی درباره پیروزی تیم ملی در برابر یمن

تیم ملی ایران در اولین بازی خود با پنج گل برابر یمن به برتری رسید تا گام اول را با اقتدار بردارد و امیدواری بابت موفقیت در این جام را افزایش دهد. در این ارتباط اما برخی کارشناسان با توجه به مسائل داخلی یمن و جنگ در این کشور نمایش تیم ملی را با انتقاد مواجه کرده‌اند که با اصول فوتبال جوانمردانه البته منافات دارد. یکی از این افراد کارگردان مشهور سینمای ایران است که در ادامه صحبت‌های او را می‌خوانید.


ده نمکی با حضور در برنامه فرمول یک در پاسخ به سوالی درباره اینکه فوتبال را دنبال می‌کند گفت: نتایج را دنبال می کنم اگر نتوانم بازی‌ها را ببینم.


او در واکنش به اینکه تیم ملی به تازگی موفق شده تیم ملی یمن را در جام ملت‌ها با 5 گل شکست دهد گفت: هنر کردیم به یمن 5 گل زدیم؟! شاگرد تختی هم هستیم و آیا می دانید چرا او تختی شد و چرا نام پوریای ولی نامش هنوز هم هست؟ او وقتی میدید حریفش آسیب دیده سمت زانوی او نرفت و حتی حریفش هم متوجه این حرکت او شد. الان ما ورزشکار داریم که حتی از تختی هم بیشتر مدال دارد اما چرا اسم تختی و پوریای ولی مانده است. فرق قهرمانی و پهلوانی هم همین است. بعضی از این بازیکنان جزو دوستان ما هستند و تماشاگر فیلم‌های خودمان در اکران خصوصی‌ها هستند. خوشحالم که پیروز شدند اما مثلا می‌گویم که من اگر جای آنها بودم این 5 تا را به عربستان یا امارات و یا تیم دیگری می‌زدم!

 


مسعود ده‌نمکی در ادامه صحبت‌های عجیب خود درباره پیروزی تیم ملی برابر یمن گفت: ملتی که 5 سال در قحطی مطلق هستند و دنده‌های‌شان از گرسنگی بیرون زده است. می‌توان این تیم را هم با یک گل برد و البته این به بازیکن برنمی‌گردد و به آن سیاستگذاری و مدیریت برمی‌گردد که باید بگوید اگر شما می‌برید یک جوری ببرید که پهلوان بمانید.


کارگردان فیلم‌های پرفروش سینمای ایران طی چند سال اخیر در واکنش به اینکه این مساله شاید غیرممکن باشد و نتایج فوتبال را نباید سیاسی کرد گفت: به ما که می‌رسند همه پاشنه‌های خود را ور می‌کشند. عربستانی‌ها و عمانی ها و فلان انتقام خلیج فارس را می‌خواهند از تیم ملی ما بگیرند. بچه های ما واقعا زحمت می کشند و 10 برابر تیم های دیگر مایه میگذارند. بین خودشان اینطور نیست. من در این زمینه از نگاه پهلوانی نگاه کردم و به نظرم می شد با مظلوم مدارا کرد.

 


ده‌نمکی در ادامه صحبت‌هایش با شوخی به علی ضیا که بابت برخی صحبت‌هایش در برنامه‌های قبلی با حاشیه مواجه شده بود گفت که اینبار کاری کرده که فدراسیون فوتبال او را توبیخ کند: البته من مطمئنم اگر علی پروین بود در گوش بازیکنان می‌گفت که مدارا کنید و حتی اگر امیر قلعه نویی بود می گفت ببرید که دل آنها نشکند و بقیه خوشحال نشوند. این برد باعث دشمن شادی می‌شود و بازی لوطی منشی و پهلوانی رعایت می‌شد.