به گزارش فارس به نقل از گاردین، این نویسنده که نخستین رمان خود را با نام روز شغال حدود ۴۰ سال پیش به رشته تحریر در آورده است در طول ۴ دهه گذشته آثار متنوع و متعددی را در ژانر جنایی به مخاطبان خود ارائه کرده است.

او سرانجام پس از ۴ دهه فعالیت ادبی، خنجر الماس را به پاس یک عمر فعالیت ادبی و خلق آثار ماندگار به کارنامه جوایز خود اضافه کرد.

این نویسنده ۷۳ ساله پس از دریافت این نشان به مخاطبانش گفت: این افتخار بزرگی است که پس از سالها قلم زدن و نگارش آثاری در ژانر جنایی بتوانم این افتخار را به کارنامه ادبی خود اضافه کنم.

«فردریک فورسیت» یک خلبان سابق نیروی هوایی سلطنتی است که چندین سال به حرفه رونامه نگاری نیز مشغول بوده است. او همواره به نوشتن علاقه زیادی داشته و پس از خلق اولین رمانش «روز شغال» که داستانی جنایی و پر توطئه را به مخاطب ارائه می‌کند تصمیم می‌گیرد نوشتن را به عنوان حرفه اصلی‌اش دنبال کند.

او با پرفروش شدن رمان «روز شغال» که داستان توطئه قتل رئیس جمهور دوگل در آن روایت شده است تصمیم می‌گیرد که هرگز نوشتن را ترک نکند و مخاطبانش را با آثار تازه خوشنود کند.

این نویسنده ۷۳ ساله پس از دریافت این نشان در جمع هوادارانش گفت: دیگر به این شیوه عادت کرده‌ام که پیش از خلق هر اثر ادبی درباره سوژه انتخاب شده تحقیق کنم و اطلاعاتی را گردآوری کنم و سپس به سراغ نوشتن و ماشین تحریر بروم. در حال حاضر روزانه به مدت ۶ ساعت می‌نویسم و در این مدت زمانی حدود ۱۰ صفحه از داستان را پیش می‌برم.

هئیت داوران نشان خنجر الماس، «فردریک فورسیت» را به خاطر سالها فعالیت در زمینه خلق آثار جنایی و ترسناک مبتنی بر تحقیق شایسته دریافت این نشان اعلام کرده است.

فورسیت این نشان را روز پنج شنبه شانزدهم فوریه سال جاری از سوی این بنیاد دریافت کرد.