مراسم تشییع پیکر «حسین محب اهری» با حضور جمع کثیری از هنرمندان برگزار شد

مراسم تشییع پیکر هنرمند فقید حسین محب اهری، صبح امروز با حضور جمع کثیری از هنرمندان و علاقه‌مندان در تالار وحدت برگزار شد.

شهرام کرمی مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی، شهرام گیل آبادی مدیرعامل خانه تئاتر، رضا کیانیان، فاطمه معتمد آریا، ایرج راد، اصغر همت، مریم کاظمی، مهتاب مقصودلو همسر حسین محب اهری، آتیلا پسیانی، مسعود دلخواه، رضا ناجی، نگار جواهریان، شکرخدا گودرزی، آناهیتا همتی و ... از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغازگر این مراسم بود. اجرای برنامه را اصغر همت بر عهده داشت.

او در ابتدا پشت میکروفن رفت و گفت: حسین محب اهری خیلی برای کار با انگیزه بود. چندی پیش به من زنگ زد و گفت برای بازی در سریال کیانوش عیاری به او پیشنهاد داده شده و می خواهد نقش را بپذیرد. تا لحظه آخر عمر برای بازی و کار هنری انگیزه و ذوق داشت. خیلی وقت‌ها پس از آن که از سر صحنه تئاتر می‌رفت، می‌افتاد.

سپس علی دهکردی بازیگر سینما و تلویزیون گفت: محب اهری مرد لبخند بود و همه او را با لبخند می‌شناختند. او تا لحظات آخر می‌گفت دوست دارم نقش‌های متفاوت را بازی کنم؛ زنده بمانم و فقط بازی کنم. از طرف گروه «سریال ۸۷ متر» این ضایعه را تسلیت می‌گویم. واقعاً سر صحنه عزای عمومی است.

دهکردی پیام کیانوش عیاری را هم خواند. در این پیام آمده بود: «او آنچنان عادی بود که انگار اتفاقی نیفتاده است.»

سپس آتیلا پسیانی بازیگر کشورمان پشت میکروفن رفت و گفت: وقتی نوید محمدزاده این خبر را داد، احساس کردم زندگی‌م طور دیگری شد. تمامی چهل سال خاطراتم با حسین محب اهری را در سینه نگه می دارم. وقتی یک انسان این قدر به آدم نزدیک است، دیگر نمی‌توان چیزی گفت.

مریم کاظمی کارگردان تئاتر هم بیان کرد: حس می کنم «حسین» زنده است. همیشه وقتی می خواهیم از کسی صحبت کنیم، از خاطراتش می گوییم. حسین محب اهری برای همه ما خاطره سازی کرده است. تمام خاطرات او در اعماق قلبمان دفن شده است. من و او ده سال پیش در یک کار با هم آشنا شدیم. اولین هشدارهای بیماری که از سال ۹۰ شروع شد، ترس از دست دادن او هم آمد. او همیشه هوای من را داشت و دیدم را به زندگی باز کرد.

سپس، پیکر حسین محب اهری بازیگر پیشکسوت کشورمان که پس از سال‌ها تحمل رنج بیماری سرطان بامداد روز گذشته دار فانی را وداع گفت، در میان اندوه و حسرت مردم و اهالی هنر به سمت خانه ابدی بدرقه شد. 

قرار است پیکر این هنرمند در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شود.  مردی که می‌خندید و می‌خنداند؛ کسی که در سال‌های آخر عمر بیش از پیش رنگ امید به زندگی اش زد و چند بار غول سرطان را از پا درآورد؛ اما نهایتاً اجل مهلتش نداد و آخرین نقش آفرینی اش در سریال کیانوش عیاری نیمه کاره ماند.