معرفی فیلم های جشنواره فجر/ «ناگهان درخت» با بازی مهناز افشار

به گزارش افکارنیوز ، صفی یزدانیان کارگردان فیلم تحسین شده «در دنیای تو ساعت چند است؟» اردیبهشت ماه امسال دومین ساخته سینمایی خود را با نام «ناگهان درخت» جلوی دوربین برد. در این فیلم پیمان معادی، مهناز افشار، شقایق دهقان، مهراب قاسم خانی، سیامک صفری، زهره عباسی و پانته آ پناهی ها بازی می کنند.

نکات جذاب

قرار گرفتن نام مهناز افشار در کنار پیمان معادی به عنوان بازیگران اصلی «ناگهان درخت» می تواند مخاطبان بسیاری را به سالن های سینما بکشاند. از سوی دیگر تجربه موفق اولین فیلم یزدانیان باعث شده که توقع ها از دومین ساخته او بالا برود.

نکات حاشیه ای

«ناگهان درخت» پس از «بمب؛ یک عاشقانه» اولین فیلمی است که پیمان معادی بازیگر بین المللی سینمای ایران تهیه کنندگی آن را برعهده گرفت. اما شاید نکته اصلی حاشیه ای این فیلم به بازیگر زن آن یعنی مهناز افشار باز گردد. مهناز افشار برای بازی در «ناگهان درخت» از بازی در «ما همه با هم هستیم» انصراف داد و لیلا حاتمی به جای او در فیلم کمال تبریزی جلوی دوربین رفت.

شانس جایزه

پیمان معادی که «بمب؛ یک عاشقانه» اش در جشنواره سال گذشته مورد توجه داوران قرار گرفت، احتمالا می تواند با «ناگهان درخت» نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد شود. از سوی دیگر هم مهناز افشار امسال با سه فیلم در جشنواره حضور دارد و نامزد شدن در بخش بهترین بازیگر زن هم خیلی دور از انتظار نیست. صفی یزدانیان هم که تجربه قبلی اش مورد توجه منتقدان قرار گرفت، ممکن است نامش در لیست نامزدان بهترین کارگردانان جشنواره امسال آورده شود.

سایر عوامل فیلم عبارتند از:

نویسنده و کارگردان: صفی یزدانیان ، تهیه کننده: پیمان معادی، مدیر فیلمبرداری: همایون پایور ، تدوین: هایده صفی یاری ، مدیر صدابرداری: ایرج شهزادی ، طراح صحنه و لباس: ایرج رامین فر ، موسیقی: کریستف رضاعی ، عکاس: علی نیک رفتار ، مجری طرح: مهدی معزی.