توضیحات زینب تقوایی درباره صحنه‌های نامتعارف فیلمش

زینب تقوایی تهیه کننده فیلم سینمایی «سمفونی نهم» تازه‌ترین اثر محمدرضا هنرمند که برخی صحنه‌های آن با واکنش مخاطبان و منتقدان مواجه شده بود،  اظهار کرد: من فکر می‌کنم آقای هنرمند سینما را به خوبی می‌شناسد و تا امروز هم کار‌های او همیشه پر مخاطب بوده است. تا امروز که فیلم ما در سینمای رسانه اکران شد هیچ واکنشی از ارشاد نسبت به بخش‌های سیاسی و طنز فیلم نداشتیم.

وی بیان کرد: در ۱۰۰ سال سینمای ایران هیچ تصویری از کوروش وجود نداشت. اما در این فیلم ما ریسک کردیم، این کار را انجام دادیم و هیچ اتفاقی هم نیفتاد. در اصل من فکر می‌کنم کوروش یکتا پرست بوده است و یکی از پادشاهان به نام ایرانی در تاریخ به شمار می‌رود.

تقوایی ادامه داد: من شخصا علاقه‌مند به ساخت تاریخ و شخصیت‌های تاریخی ایران هستم و فکر می کنم پرداختن به آن‌ها میهن دوستی ما را افزایش خواهد داد. من خیلی دوست دارم که ما ایرانی‌ها به هویت تاریخی خود هم بپردازیم.

تقوایی ادامه داد: من فکر نمی کنم این فیلم در تضاد با کارهای قبلی من باشد و آن را در امتداد کارهای خودم در سینما می دانم.

تهیه کننده فیلم «سمفونی نهم» همچنین درباره اینکه فکر نمی‌کنید برخی از صحنه‌های فیلم مورد سانسور و بازبینی قرار بگیرد، عنوان کرد: امیدوارم این اتفاق نیفتد و ما بتوانیم فیلم را کامل به نمایش عمومی برسانیم.