همه چیز درباره جشنواره تلویزیونی «جام جم»

مسعود احمدی افزادی دبیر پنجمین جشنواره تلویزیونی «جام جم» ، در خصوص جزئیات برگزاری آن در این دوره گفت: تلویزیون در ساختار‌های مختلف تولیدات متنوعی دارد و جشنواره‌هایی از این دست مانند ویترینی، بهترین‌های سیما را در طول یک سال به مخاطبان معرفی می‌کنند.

وی ادامه داد: جشنواره امسال تنوع کمیسیون‌های بخش‌ نمایشی، مسابقات، مستند، پویانمایی، آگهی‌ها و تبلیغات تلویزیونی، دوبلاژ و آماده سازی، فضای مجازی و بازار تلویزیونی را شامل می‌شود و مجموع این‌ها در کنار کمیسیون انتخاب مردمی، امسال این نوید را می‌دهد تا تلویزیون نمره بهتری از مردم بگیرد.

دبیر پنجمین جشنواره تلویزیونی «جام جم» عنوان کرد: پنجمین جشنواره جام جم شامل ده کمیسیون است؛ یکی از مهمترین کمیسیون‌ها کمیسیون مردمی است که دبیری آن با رمضان‌نژاد مدیر شبکه پنج سیماست.

وی افزود: در کمیسیون مردمی برنامه‌های مختلف سیما در گونه‌های مختلف همچون حوزه نمایش، برنامه‌های غیر نمایشی که یک بار با اقبال مخاطبان بر اساس افکارسنجی سازمان صدا و سیما برگزیده شده اند بار دیگر در معرض رقابت قرار می گیرند. از میان کلیه آثار تولید شده نمایش و سریال‌ها از سال ۹۶ تا ۹۷ آثاری که بالاترین اقبال را دریافت کردند، یک بار دیگر به رقابت خواهند پرداخت.

احمدی افزادی پیرامون آثار کاندید شده در بخش انتخاب مردمی بیان کرد: در بخش سریال‌ها پایتخت ۵، لیسانسه‌ها ۲، بانوی عمارت، دلدادگان انتخاب شدند. در بخش برنامه های ترکیبی به دو گروه می‌پردازیم؛ یکی برنامه‌های پرمخاطب سیما و تلویزیون که شامل برنامه نود، ماه عسل، برنده باش، خندوانه، دورهمی، پنج ستاره می شوند و دیگری برنامه محله گل و بلبل، حالا خورشید، سمت خدا، دستپخت. همچنین در بخش تیتراژ می‌توان به رستاک، محسن ابراهیم زاده، علیرضا قربانی و محسن چاوشی به عنوان نامزدهای این بخش اشاره کنیم.

وی در خصوص کاندید‌اهای بازیگری و اجرا اظهار کرد: در بخش بازیگران بهرام افشاری، حسین محجوب، علی عمرانی، بهنام تشکر، ریما رامین فر، لیلا زارع، سوگول خلیق، سمیرا حسینی و مجریان رامبد جوان، رضا رشیدپور، احسان علیخانی، مهران مدیری، مبینا نصیری، فرشته ایزدی، ژیلا صادقی، ثریا بناکار و مژده لواسانی به رقابت می‌پردازند.

دبیر پنجمین جشنواره تلویزیونی «جام جم» اظهار کرد: برنامه انتخاب مردمی در برنامه «خیابان جام جم» ساعت ۱۹ از شبکه پنج سیما، ساعت ۲۰ از شبکه آموزش، ساعت ۲۴ از شبکه یک سیما و روز بعد ساعت ۱۷ از شبکه دو سیما پخش می‌شود؛ مردم از طریق کد‌های دستوری #۲۲۲*۳* وارد یک اپلیکیشن می‌شوند و از طریق کد دستوری #۹۰۰*۳* در بخش آرای مردمی جشنواره می‌توانند مشارکت و برنامه منتخب خود را انتخاب کنند.