پایان دوازدهمین جشنواره «فیلم ۱۰۰»/ «پوشک» بهترین فیلم تماشاگران

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «فیلم ۱۰۰» شامگاه جمعه ۱۰ اسفند در تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با معرفی برگزیدگان این دوره به کار خود پایان داد.

مراسم اختتامیه این جشنواره با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، با ۳۰ دقیقه تأخیر آغاز شد.

‌در ابتدای این مراسم که اجرای آن بر عهده محمد سلوکی بود، پاسداشت شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان برگزار شد.

جشنواره‌ای متعلق به مردم ایران

سپس علی قربانی دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «فیلم ۱۰۰» روی صحنه حضور پیدا کرد و به ایراد سخنانی پرداخت. وی گفت: برگزاری این جشنواره نسبت به تولید برای ما نیست بلکه برای تولیدات بیشتر با مضامین مدنظر مهم است. این جشنواره فقط متعلق به حوزه هنری نیست و متعلق به تمام ایران است.

وی اظهار کرد: ما پلی هستیم بین تولید و پخش و راه‌های مختلفی را رفتیم از جمله بارگذاری فیلم‌ها در فضای مجازی مانند آپارات که سود حاصل نیز به فیلمسازان تعلق می‌گیرد.

سپس قدردانی بخش بین‌المللی جشنواره برگزار شد. در  این بخش استفان اریچ از جمهوری چک، هرمس مانگیلاردو از ایتالیا، الکسی ایشیدا از ژاپن و عمر میراک تونچ از ترکیه تندیس جشنواره و دیپلم افتخار جشنواره را برای آثار خود دریافت کردند.

در ادامه جوایز بخش ویژه حمایت از کالای ایرانی اهدا شد و در بخش مستند شاهرخ لامه برای «موج fm» لوح تقدیر و گیتی باقری برای «همه ما آرزوهایی داریم» تندیس جشنواره، در بخش داستانی محمد پایدار برای «کف و خون» لوح تقدیر و در بخش پویانمایی میرعلی حسینی اصل برای «چتر» لوح تقدیر و عبدالرسول ذاکری برای بذرهای فلزی» تندیس جشنواره را دریافت کردند.

سپس برگزیدگان بخش مسیر تجربه معرفی شدند. در این بخش، در بخش مستند لوح تقدیر به میلاد جعفری برای «عیوض» و تندیس جشنواره به محمد صالحی برای «اشکون» اهدا شد.

همچنین در بخش پویانمایی مسیر تجربه، لوح تقدیر به پگاه عبادت دوست برای «تکه‌ای از زندگی»، لوح تقدیر به محمد کوردمان پویش برای «بابا یاد داد» و تندیس جشنواره به سمانه فضل الله اسدی برای «...رفت» رسید.

در بخش داستانی مسیر تجربه نیز  سمیرا حضرتیان برای «چرخ دنده‌های کاغذی» لوح تقدیر و محمدهادی عبدی نسب برای «نیمکت اضافه» تندیس جشنواره را دریافت کردند.

در این بخش از مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «فیلم ۱۰۰» نیما مسیحا به اجرای زنده ۳ قطعه موسیقایی پرداخت.

برگزیدگان بخش ملی

سپس برگزیدگان بخش مسابقه ملی جشنواره «فیلم ۱۰۰» معرفی شدند. در بخش مستند مسابقه ملی لوح تقدیر به جابر بادیاد برای «مندو»، محمد حسنی برای «اینجا به تمام آزادیم فکر می‌کنم»، محمدرضا دهستانی برای «سراج» و تندیس جشنواره به مهدی ماهان برای «باتک» اهدا شد.

در بخش پویانمایی مسابقه ملی نیز هادی امیری و رها فرجی برای «پر» لوح تقدیر و مریم هاشم نژاد و وریا نیک منش برای «این رویای من نبود» تندیس جشنواره را دریافت کردند.

همچنین جایزه دستاورد فنی به احمد گودرزی فیلمبردار «کارخانه» اهدا شد و در بخش داستانی مسابقه ملی جشنواره «فیلم ۱۰۰»، لوح تقدیر به سید محمدرضا سعادتی برای «پوشک»، ابوالفضل بختیار قشلاق برای «قانونی» و تندیس جشنواره به ابوذر حیدری برای «پناه»رسید.

جایزه ویژه هیأت داوران به پگاه انصاری برای «توقف» اهدا شد.

جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران نیز به محمدرضا سعادتی برای «پوشک» رسید.

جایزه بهترین فیلم جشنواره دوازدهم «فیلم ۱۰۰» نیز از آن سمانه فضل‌الله اسدی برای پویانمایی «...رفت» شد.

علی قربانی دبیر دوازدهمین جشنواره «فیلم ۱۰۰» در پایان مراسم اختتامیه جشنواره اعلام کرد: آقای میرکریمی دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر اعلام کرد آثاری که در دوره مسابقه دوره یازدهم و دوازدهم جشنواره «فیلم ۱۰۰» حضور داشتند می توانند برای شرکت در جشنواره جهانی فیلم فجر ثبت نام کنند.