فیلم‌هایی که در جشنواره‌های سینمایی ایران دیده نمی‌شوند!

علی محمد قاسمی کارگردان سینما و تلویزیون، درباره آخرین وضعیت اکران «بیوه سیاه» گفت: ما این فیلم را ویدئویی تولید کردیم و به دنبال دریافت مجوز سینمایی آن هستیم؛ اگر این اتفاق رخ دهد، اکرانش به سال آینده موکول می‌شود.

وی همچنین در انتقاد به عملکرد جشنواره فجر داخلی افزود: همه جای دنیا امکان حضور فیلم‌هایی که ساخته می‌شوند، در جشنواره‌ها وجود دارد؛ اما در کشور ما بین فیلم‌های ویدئویی و سینمایی جداسازی شده و فیلم‌های ویدئویی در جشنواره‌ها که ویترین سینما هستند، حضور ندارند.

این کارگردان ادامه داد: با وجود آماده بودن نسخه نهایی «بیوه سیاه» جشنواره ملی فیلم فجر آن را به خاطر ویدئویی بودن نپذیرفت و پیش بینی می‌کنم، جشنواره بین المللی فجر و جشن خانه سینما هم چنین تصمیم گیری داشته باشند. به نظرم این نگاه سیاستی ناصحیح و فکر نشده است؛ این سبک فیلمسازی (ویدئویی) در همه جای دنیا موفق بوده و هست. حتی فیلم‌های ویدئویی که در ایران تولید شده، افتخارات بین المللی فراوانی برای ما به همراه داشته است.

قاسمی گفت: این حفره‌ای است که در ایران باید به آن فکر کنند و قطعاً نباید و نمی‌توانند حجم گسترده‌ای از انرژی، ایده، فکر، نگاه و سرمایه‌ها را نادیده بگیرند؛ چون باعث از بین رفتن انگیزه‌های فیلمسازان می‌شوند و این یعنی صدمه دیدن بدنه اصلی سینما. مدیران ضرر چندین برابر این شکل تصمیم گیری و نگاه نادرست را در آینده خواهند پرداخت؛ آنها باید بفهمند شکل دیگری از سینما وجود دارد که اگر آن را نادیده بگیرند، باید هزینه سنگینی بدهند.