«رحمان 1400» پرمخاطب ترین فیلم اکران نوروز/ پرفروش ها مشخص شدند

سازمان سینمایی گزارشی اجمالی از وضعیت فروش فیلم های اکران نوروز ۹۸ را که توسط معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی آماده شده و شامل ۱۰ سینمای پرفروش سال ۹۸، مقایسه تطبیقی با ۲ سال گذشته و جزییات فروش فیلم‌ها به تفکیک ژانر، سینما و دفتر پخش است، منتشر کرد.

این گزارش روز گذشته ۲۰ فروردین ماه توسط محمود اربابی در جلسه شورای مدیران سازمان سینمایی ارائه شد.

در این گزارش اجمالی که وضعیت فروش فیلم‌های اکران نوروز ۹۸ را از ۲۵ اسفندماه ۹۷ تا ۱۹ فروردین ماه ۹۸ بررسی کرده، آمده است: «در اکران نوروزی سال ۹۸ که از تاریخ ۲۵/‌۱۲/‌۹۷‬ شروع شد ۷ فیلم سینمایی در سینماهای کشور به نمایش درآمدند (به جز فیلم‌های هنر و تجربه)؛ فیلم «رحمان ۱۴۰۰» ساخته منوچهر هادی به تهیه کنندگی علی سرتیپی در ژانر کمدی بیشترین سهم از فروش (۴۴ درصد) و بیننده (۴۵ درصد) را در طی این مدت داشته، دومین فیلم موفق فیلم «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی به تهیه کنندگی سیدجمال ساداتیان در ژانر اجتماعی رتبه دوم سهم از فروش (۳۰ درصد) و بیننده (۲۹ درصد) و رتبه سوم سهم از فروش (۱۳ درصد) و بیننده (۱۲ درصد) را فیلم «چهار انگشت» ساخته حامد محمدی به تهیه کنندگی حمید پنداشته در ژانر کمدی کسب کرده‌است.

فیلم‌های اکران شده در اکران نوروزی ۹۸ توسط هفت شرکت پخش در سینماهای کشور توزیع شدند. شرکت پخش فیلمیران با ارائه فیلم «رحمان ۱۴۰۰ بیشترین سهم از فروش (۴۴ درصد) را به خود اختصاص داده است پس از آن خانه فیلم با فیلم «متری شیش و نیم» رتبه سهم از فروش (۳۰ درصد) را داشته است.

فیلم‌های اکران شده (۴۳ درصد) دارای ژانر اجتماعی، (۴۳ درصد) ژانر کمدی بوده‌اند و (۱۴ درصد) در ژانر کودک و نوجوان- موزیکال هستند.

سیمای کلی

کل میزان فروش ۴۲۰,۴۰۰,۵۸۸,۶۶۰ ریال

تعداد بیننده ۳,۰۹۸,۲۵۶ نفر

متوسط قیمت بلیت ۱۳۵,۶۸۹ ریال

پرفروش‌ترین سینما پردیس سینمایی کوروش تهران ۴۹,۲۹۳,۶۲۹,۴۹۰ ریال

کم فروش‌ترین سینما، سینما فردوسی اوز ۳,۱۰۰,۰۰۰ ریال

پربیننده‌ترین سینما پردیس سینمایی کوروش تهران ۲۶۵,۳۹۳ نفر

کم بیننده ترین سینما فردوسی اوز ۶۲ نفر

پرفروش‌ترین استان تهران ۲۶۵,۲۲۱,۹۹۷,۴۳۰ ریال

کم فروش ترین استان ایلام ۱۱۲,۶۷۰,۰۰۰ ریال

پربیننده ترین استان تهران ۱,۵۵۸,۹۳۴ نفر

کم بیننده ترین استان ایلام ۱,۲۵۳ نفر

گران‌ترین سینما پردیس سینمایی قلهک - تهران ۲۰۰,۰۰۰ ریال

ارزان‌ترین سینما، سینما آبشار شوشتر ۲۰,۰۰۰ ریال

۱۰ سینمای پرفروش در اکران نوروزی ۹۸

در بین سینماهای کشور سینما پردیس کوروش تهران بیشترین سهم از فروش (۱۲ درصد) و بیشترین سهم از بیینده (۹ درصد) را به خود اختصاص داده است پس از آن پردیس سینمایی ایران مال تهران بیشترین سهم از فروش (۴/۵ درصد) داشته‌است، در رده سوم پردیس سینما آزادی تهران با سهم (۹/۴ درصدی) از کل فروش قرار دارد که نشان از موفقیت ساخت و تجهیز پردیس‌های سینمایی در کشور دارد.»