سقوط آزاد پسرجهنمی در گیشه هالیوود/ تصاویر

جدول فروش سینمای هالیوود موسوم به باکس آفیس با اعلام صدرنشینی فیلم سینمایی "طلسم لایورونا" در نخستین هفته از اکران بین المللی این فیلم سینمایی منتشر شد.

از جمله نکات باکس آفیس هالیوود این هفته می توان به سقوط فیلم سینمایی "شزم" در سومین هفته از اکران خبر داد. این فیلم ابرقهرمانی نتوانست بیش از دو هفته بر صدر بماند و باز هم سقوطی دیگر برای کمپانی دی سی کامیکس رقم زد.

پسر جهنمی دیگر بازنده این رقابت است. بدون شک شکست بزرگ هالیوود در سال جدید میلادی تنها به فیلم سینمایی "پسر جهنمی" اختصاص می یابد که در مقایسه به نسخه قبل خود به هیچ عنوان تماشاگر را رضای نگه نداشته و تنها بعد از دو هفته به رتبه دهم جدول سقوط کرده است.

طلسم خطرناک بلای جان مادر و فرزندانش شد///////////////////شنبه

طلسم لا یورونا

فیلم سینمایی "طلسم لا یورونا" به کارگردانی "مایکل چاوز" در اولین هفته از اکران بین المللی خود در سینماهای هالیوود با فروشی معادل 26.5 میلیون دلار اول شد.

این فیلم در ژانر وحشت ساخته شده و نویسندگی فیلمنامه آن را میکی دوگتری و توبیاس آیکونیس دو تن از فیلمنامه نویسان مشهور ژانر وحشت بر عهده داشته اند. این فیلم پیش درآمدی از فیلم های احضار است و ششمین فیلم در مجموعه فیلم‌های احضار محسوب می‌شود.

لیندا کاردلیانی، پاتریشیا ولاسکوئز، سین پاتریک توماس، ریموند کروز از جمله بازیگران مطرحی هستند که در فیلم ترسناک نفرین لا یورونا به ایفای نقش پرداخته اند. همچنین جوزف بیشارا ساخت موسیقی رعب آور این فیلم را عهده دار بوده است.

در خلاصه داستان فیلم سینمایی "نفرین لا یورونا" آمده است: یک زن پس از بی توجهی به هشدارهای یک مادر رنج دیده، خود و فرزندانش درگیر طلسم ترسناکی می شوند که جان خود و فرزندانش را درگیر خطراتی مهیب می کند.

جیمز وان، گری دوبرمن، امیلی گلدستون تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده داشته و کمپانی نیو لاین سینما ساخت اثر را انجام داده است.

طوفان شزم در گیشه هالیوود/فروش ناامید کننده پسر جهنمی در هفته اول اکران

شزم

"شزم" فیلمی ابرقهرمانی آمریکایی بر پایه شخصیتی به همین نام از شرکت دی‌سی کامیکس است. این فیلم به کارگردانی "دیوید اف. سندبرگ" که به عنوان هفتمین فیلم در دنیای سینمایی دی‌سی محسوب می‌شود. این فیلم در سومین هفته از اکران با فروشی معادل 17.3 میلیون دلار دوم شد.

نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی "شزم" را "هنری گِیدن" و "دارن لمکه" فیلمنامه نویسان مطرح سینمای هالیوود بر عهده دارند.

از بازیگران این فیلم می‌توان به "زکری لی‌وای" و "اشر آنجل" در نقش شزم، مارک استرانگ در نقش دکتر سیوانا، گریس فولتن در نقش مری بَتسون، جک دیلن گریزر در نقش فردی فریمن و یان چن در نقش یوجین چوی اشاره کرد.

سقوط آزاد پسرجهنمی در گیشه هالیوود/فیلم ژانر وحشت صدرنشین باکس آفیس شد///////////////////دوشنبه

پیشرفت غیرمنتظره

فیلم سینمایی پیشرفت غیرمنتظره به کارگردانی "رکسان داوسون" اکران بین المللی خود را از هفته گذشته آغاز کرده و در نخستین تجربه خود در باکس آفیس با فروش 11.1 میلیون دلاری سوم جدول فروش هفتگی شده است.

این فیلم داستان کودک 14 ساله ای است که در دریاچه غرق می شود و پس از خروج از آن همه برای بازگشتش به زندگی تلاش می کنند. یک خانواده دو نفره تمام تلاشش را برای وی انجام می دهد.

جدیدترین فیلم ابرقهرمانی هالیوود جمعه اکران می‌شود//////////////دوشنبه

کاپیتان مارول

فیلم سینمایی "کاپیتان مارول" به کارگردانی "آنا بودن" و "رایان فلک" و با بازی بری لارسون و جود لاو توانست بعد از هفت هفته اکران و ثبت فروشی معادل 9.1 میلیون دلار چهارمین فیلم باکس آفیس شود. این فیلم در حال حاضر پرفروشترین فیلم سال 2019 است.

جود لاو در فیلم سینمایی "کاپیتان مارول" نقش مارول را ایفا می کند. یک خلبان نیروی هوایی که در یک حادثه، دی‌ان‌ایِ او با فضایی‌ها ترکیب می‌شود و قدرت‌هایی مانند نیروی ماورای انسانی، تولید انرژی و پرواز نصیب او می‌شود.

کوین فایگی رئیس مارول استودیوز اعلام کرد که دلیل انتخاب لارسون، توانایی او در ایجاد تعادل میان قدرت‌های ابرانسانی این شخصیت و جنبه‌های انسانی او بود. ساموئل ال. جکسون در نقش نیک فیوری: مأمور شیلد. فیوری در این فیلم بدون چشم‌بندش ظاهر می‌شود، چرا که وقایع فیلم در دههٔ ۱۹۹۰ میلادی واقع شده و او هنوز چشمش را از دست نداده است.

"بری لارسون" بازیگر مطرح هالیوود در این فیلم نقش اصلی یعنی کایتان مارول را بر عهده داشته و علاوه بر وی بازی "جود لاو" بازیگر مشهور هالیوودی در این اثر قطعی شده است. لی پیس، جما چان، آنت بنینگ، کلارک گرگ، جود لاو، ساموئل ال جکسون، کالین فورد، رابرت کازینسکی و بن مندلسون سایر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

شخصیت کاپیتان مارول از سوی دو کمپانی رقیب دی سی کامیکس و مارول استودیو طراحی شده و هرکدام تعاریف خاص خود را در قبال این کاراکتر دارند. البته کمپانی دی سی به این شخصیت اسم "شزم" را داده است.

طوفان شزم در گیشه هالیوود/فروش ناامید کننده پسر جهنمی در هفته اول اکران

کوچک

فیلم سینمایی کوچک به کارگردانی تینا گوردون در دومین هفته از اکران خود توانست با فروش 8.5 میلیون دلار رتبه پنجم جدول فروش سینما را از آن خود کرد.

رجینا هال، ایزا رای، مارسی مارتین، جاستین هارتلی، تالیا تران، اوا کارلتون، لوک جیمز، نورا ویکتوریا، تاکر میک، تونی بل از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

انتشار پوستر پسر جهنمی در آستانه اکران////////////////////جمعه

همچنین فیلم های دامبو با 6.8 میلیون دلار، نگهدارنده حیوانات با 4.9 میلیون دلار، رشته گمشده با 4.4 میلیون دلار، فیلم سینمایی ما با 4.3 میلیون دلار و پسر جهنمی با 3.9 میلیون دلار رتبه های ششم تا دهم جذول فروش سینمای هالیوود را در اختیار دارند.