تدارک ویژه صداوسیما برای ماه رمضان/زمان پخش سریالهای رمضانی

نشست خبری معرفی برنامه‌های معارفی شبکه‌های سیما با حضور حجت‌الاسلام محسن عرفاتی مدیر شبکه قرآن و معارف سیما آغاز شد.

حجت الاسلام عرفاتی گفت: امسال در ماه مبارک رمضان شعار کمک همراه با کرامت به نیازمندان را سرلوحه کار خود قرار دهیم. همه باید بتوانیم نیازمندان جامعه را به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: یکی از کار‌های پر افتخار شورای معارف سازمان صدا و سیما پخش ترتیل خوانی است. ما در تمام‌ شبکه‌های سراسری و استان‌ها، ترتیل‌خوانی و جزءخوانی را خواهیم داشت.

جزئیات پخش ترتیل خوانی از شبکه ها

مدیر شبکه قرآن درباره جزئیات پخش ترتیل خوانی از شبکه های سراسری گفت: شبکه یک از حرم امام رضا (ع) بعد از نماز صبح، شبکه دو از خراسان جنوبی شهرستان طبس ساعت ۱۰:۳۰، شبکه سوم از حرم حضرت معصومه (س) ساعت ۱۴:۴۵، شبکه چهار از شاهچراغ ساعت ۱۴:۳۰، شبکه پنج از امامزاده صالح (ع) ساعت ۱۱، شبکه قرآن از آستان هلال بل علی آران و بیدگل بعد از نماز صبح، ساعت ۱۱ تا ۱۲ از حرم امام رضا (ع)، و ساعت ۱۷ از حرم امام خمینی (ره) ترتیل خوانی پخش می کنند.

جزئیات برنامه های سحر و افطار رمضان 98

عرفاتی درباره جزئیات برنامه سحر و افطار شبکه های مختلف هم اظهار کرد: برنامه سحرگاهی شبکه یک از ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد با اجرای سلطانی خواهد بود. دعوت عنوان برنامه افطار شبکه یک است که در ساعت ۱۹:۳۰ پخش می شود. در شبکه دو، برنامه سحرگاهی «خوان نیاز» و برنامه افطار «هزار راه نرفته» پخش می شود. برنامه زنده «ماه من» با اجرای نجم الدین شریعتی ویژه برنامه سحر شبکه سه است. تا الان با توجه به پخش نشدن «ماه عسل» برنامه‌ای را برای دم افطار این شبکه اعلام نشده است. برنامه افطار شبکه چهار «معنای زندگی» است. همچنین برنامه «خلوتگه عارفان» با اجرای مجید یراقبافان برای سحر شبکه پنج تدارک دیده شده است.

وی درباره برنامه های دیگر شبکه های سیما در رمضان 98 گفت: شبکه یک برنامه «درس‌هایی از قرآن» با حضور حجت الاسلام قرائتی، «این شب‌ها» با اجرای مجید یراقبافان و سخنرانی حجت الاسلام قاسمیان را خواد داشت. شبکه دو برنامه «کوی محبت»، «مسافر ماه»، «از لاک جیغ تا خدا» و «کام شیرین» را دارد.  شبکه سه هم برنامه های «سمت خدا»، «لحظه‌ها را دریاب»، «مخاطب خاص» و سخنرانی حجت الاسلام پناهیان را خواهد داشت.

ساعت پخش سریال های رمضانی

حجت الاسلام عرفاتی افزود: روز اول ماه مبارک رمضان (دوشنبه) شبکه یک از ساعت ۱۷ تا اذان مغرب دیدار رهبری با جامعه قرآنی را به صورت زنده پخش خواهد کرد. شبکه یک سریال «از یادها رفته» ساعت ۲۲:۱۵، شبکه دو سریال «دلدار» ساعت ۲۱:۳۰، شبکه سه سریال «برادر جان» ساعت ۲۰:۴۵ و شبکه چهار سریال امام علی را در دستور کار قرار دادند.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، درباره پخش سخنرانی‌ها در شبکه‌های مختلف عنوان کرد: شبکه یک سخنرانی حجت الاسلام سید مهدی میرباقری، حجت الاسلام حیدری کاشانی، حجت الاسلام دولابی را در ساعت ۸:۳۰، شبکه دو سخنرانی شیخ حسین انصاریان را در ساعت ۱۳:۳۰. شبکه سه سخنرانی حجت الاسلام رفیعی را در ساعت ۶ صبح و شبکه قرآن سخنرانی آیت الله ناصری را در ساعت ۱۳:۳۰ پخش خواهند کرد.

جزئیات پخش تلویزیونی مراسم احیا در شب های قدر

برای مراسم احیا و شب قدر شبکه یک هر سه شب از حرم امام رضا (ع) مراسم پرفیض قرائت دعای جوشن کبیر را خواهد داشت. شبکه دو در شب ۱۹ ماه رمضان از مصلی امام خمینی (ره) و شب‌های ۲۱و ۲۳ رمضان از حرم حضرت معصومه (س) مهمان خانه مردم خواهد بود. شبکه سه در سه شب احیا از حسینیه همدانی‌ها برنامه پخش می‌کند. همچنین شبکه چهار شب ۱۹ رمضان از حرم حضرت معصومه (س)، شب ۲۱ رمضان از حرم عبدالعظیم و شب ۲۳ رمضان از دانشگاه تهران برنامه شب قدر خود را روی آنتن می‌برد. دوربین شبکه پنج هم شب ۱۹، ۲۱ و ۲۳ رمضان به ترتیب در حرم عبدالعظیم، مسجد جمکران و مهدیه تهران مستقر خواهد بود.