آخرین وضعیت باکس آفیس/ «انتقام جویان» در صدر گیشه جا خوش کرد

هر هفته گزارشی از پرفروش‌ترین فیلم‌های اکران شده در سطح جهان منتشر می‌شود که از فروش اکران فیلم‌ها و انیمیشن‌های بزرگ در سطح جهان خبر می‌دهد. در این هفته نیز سینمای جهان شاهد اکران فیلم‌های جدید بود، که «انتقام جویان: پایان بازی» «Avengers; Endgame» توانست صدر گیشه فروش فیلم‌های جهان را در اختیار داشته باشد، همچنین دیگر فیلم‌های سینمایی که شامل ۳ فیلم سینمایی می‌شوند، به ترتیب در جدول فروش هفتگی قرار گرفته‌اند.

در زیر به آخرین وضعیت فروش فیلم ها، در هفته جاری اشاره شده است:

5) کاپیتان ماروِل Captain Marvel

 باکس آفیس سینمای آمریکا

فیلم سینمایی کاپیتان مارول جدیدترین اثر ژانر اکشن، تخیلی استودیو والت دیزنی است که به‌دست آنا بودن و رایان فلک کارگردانی شده است. در فیلم کاپیتان مارول بازیگرانی همچون بری لارسون در نقش کاپیتان مارول، ساموئل ال جکسون در نقش نیک فیوری، بن مندلسون در نقش تالوس، جایمن هانسو در نقش کوراث، لی پیس در نقش رونان، لاشانا لینچ در نقش ماریا رامبو، جما چان در نقش مین-اروا، انت بنینگدر نقش دکتر وندی لاوسون حضور داشته و به صداپیشگی پرداخته‌اند.

داستان فیلم کاپیتان مارول در دهه ۱۹۹۰ در جریان است. فیلم کاپیتان مارول یک ماجراجویی کاملا جدید محسوب می‌شود که در آن برهه زمانی‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد که تا به امروز در دنیای سینمایی مارول دیده نشده است. این فیلم داستان ماجراجویی‌های کارول دنورز و نحوه‌ی تبدیل شدن او به یکی از قدرتمندترین قهرمانان دنیا را به تصویر می‌کشد.

زمانی که یک جنگ بین کهکشانی میان دو نژاد بیگانه صورت می‌گیرد و کم کم به زمین نزدیک می‌شود کارول دنورز به همراه گروه کوچکی از متحدانش به این نتیجه می‌رسند که سرنوشت دنیایی که در آن زندگی می‌کنند در دست خودشان قرار دارد.

این فیلم که پیش بینی‌های زیادی مبنی بر فروش فوق العاده را توسط سینماگران پشت سر خود می‌دید توانست در هفته اول خود رکورددار فروش در سال ۲۰۱۹ شود و هیجان گیشه را دوباره سینمای جهان برگرداند.

کاپیتان مارول در هفته نهم اکران خود ۴.۲۷ میلیون و در مجموع ۴۲۰ میلیون دلار در گیشه سینماهای آمریکا فروش کرده است.

4) عروسک‌های زشت Uglydolls

«انتقام جویان:پایان بازی» در صد گیشه فروش جا خوش کرد/ «مزاحم» در تعقیب «انتقام جویان» باکس آفیس سینمای آمریکا

«اسباب بازی‌های زشت» یک برند معروف از اسباب بازی‌های مخملی هستند که توسط دیوید هوروث و سان مین کیم ساخته شده است. حال در این انیمیشن که محصول کمپانی STX است با این عروسک‌ها شاهد ماجراجویی جذابی خواهیم بود.

کلی آشپری کارگردان این انیمیشن موزیکال است و ستارگانی همچون کلی کلارسون، جنی مونی، نیک جوناس، بلیک شلتون، ونگ لیهوم، واندا اسکایز و، اما رابرتز به صدا پیگشی پرداخته اند، این فیلم انیمیشنی ماجراجویی عروسک‌های زشت و عجیبی را دنبال میکند که می‌فهمند متفاوت بودن یعنی چه و تلاش می‌کنند تا در معرض توجه دیگران قرار بگیرند.

این انیمیشن که اولین هفته خود در گیشه را سپری می‌کند با بیش از ۳۶۰۰ سینما توانسته ۸.۵ میلیون دلار فروش کند و به پرفروش‌ترین انیمیشن هفته تبدیل شد.

3) آخرین شانس long shot

 باکس آفیس سینمای آمریکا

جدیدترین محصول کمپانی لاینزگیت به کارگردانی جاناتان وین و تهیه کنندگی ایوان گلدبرگ است و از بازیگران فیلم می‌توان به ست روگن و شارلیز ترون اشاره کرد، داستان این فیلم کمدی از این قرار است که فرد فلارسکی (ست روگن) یک خبرنگار بیکار است که اسیر بدشانسی شده استپفاو تصمیم می‌گیرد به سراغ دوست دوران کودکی‌اش شارلت فیلد (شارلیز ترون) برود که از قضا حالا به یکی از قدرتمندترین افراد دنیا تبدیل شده است. شارلت فیلد وزیر امور خارجه است که بنا دارد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود.

این فیلم سینمایی نیز اولین هفته‌ای است که به پرده سینما آمده و با بودجه ۴۰ میلیون دلاری با در اختیار داشتن حدود ۳۲۰۰ سینما و با بیش از ده میلیون دلار فروش سومین فیلم پر فروش این هفته لقب گرفت.

2) مزاحم The Intruder

 باکس آفیس سینمای آمریکا

فیلمی در ژانر هیجان انگیز و ترسناک و جدیدترین محصول کمپانی سونی پیکچرز است و کارگردانی و تهیه کنندگی آن را دعون تیلور انجام داده است، همچنین بازیگرانی از جمله مایکل ایلی، میگان گود، جوزف سیکورا، دنیس کواید در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

این فیلم ۱۰۲ دقیقه‌ای داستان زوجی جوان سیاه پوستی را روایت می‌کند که یک خانه زیبا و زمین‌های بسیاری در اطراف همین خانه می‌خرند که سال‌ها آروزی چنین خانه‌ای را داشتند، اما کسی که خانه را به آن‌ها فروخته است قصد ندارد این خانه را ترک کند و برای منصرف کردن آن‌ها نقشه‌های شوم و مرگباری را در ذهن خود می‌پروراند.

این فیلم نیز با ۲۲۲۲ که کمترین میزان سینما در بین پنج فیلم پرفروش است تا مرز ۱۱ میلیون دلار فروش کرد و پس از انتقام جویان در رتبه دوم پرفروش‌های این هفته قرار گرفت.

1) انتقام جویان:پایان بازی Avengers:Endgame

 باکس آفیس سینمای آمریکا

فیلم سینمایی انتقام جویان پایان بازی به کارگردان آنتونی و جو روسو بیست و دومین فیلم سینمایی دنیای مارول است و ادامه داستان جنگ ابدیت را روایت می‌کند که شخصیت «تانوس» با شش سنگ ابدیت که در اختیار گرفته نصف جمعیت جهان را نابود کرده است.

این فیلم سینمایی که حدود ۳۰۰ میلیون بودجه به خود اختصاص داده بود در دومین هفته نمایش خود با در اختیار داشتن ۴۶۶۲ سینما ۱۴۵ میلیون دلار فروش داشته و با اختلاف زیادی در صدر پرفروش‌ها قرار گرفته است، این فیلم با ۶۱۹ میلیون دلار در داخل آمریکا به ۲.۱۸ میلیارد فروش جهانی رسید و در بین پنج فیلم پرفروش تاریخ جهان قرار دارد و در این هفته به عنوان پرفروش ترین فیلم جهان لقب گرفت و تنها فیلم سینمایی آواتار را در این زمینه در مقابل خود می بیند.

در این فیلم بازیگرانی همچون رابرت داونی جونیور در نقش تونی استارک، کریس ایوانز در نقش استیو راجرز، کاپیتان آمریکا، مارک روفالو در نقش بروس بنر، کریس همسورث در نقش ثور، اسکارلت جوهانسون در نقش ناتاشا رومانوف، جرمی رنر در نقش کلینت بارتون، دان چیدل در نقش جیمز «رودی» رودز، پاول راد در نقش اسکات لنگ، بری لارسون در نقش کارول دنورز، کاپیتان مارول و کارن گیلاندر نقش نبیولا به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 باکس آفیس سینمای آمریکا