زندگی راننده افسانه‌ای «فرمول یک» فیلم می‌شود

اولین مستند رسمی درباره راننده افسانه‌ای مسابقات «فرمول یک» مایکل شوماخر، مراحل پایانی ساخت خود را پشت سر می‌گذارد.

مایکل وچ و هنس برونوکامرتونس کارگردان‌های پرافتخار آلمانی این مستند را کارگردانی خواهند کرد. کمپانی راکت ساینس حقوق این مستند را در جشنواره فیلم کن به فروش خواهد رساند.

مستند «شوماخر» زندگینامه این ستاره ورزشی را روایت می کند. او تنها راننده در تاریخ است که موفق به برنده شدن هفت جایزه فرمول یک از مسابقات قهرمانی جهان شده است؛ پنج جایزه از این افتخارات به صورت متوالی به دست آمده که از این لحاظ برای وی یک رکورد محسوب می‌شود.

این راننده از برترین راننده‌های فرمول یک در طول تاریخ شناخته می شود که در نهایت در سال ۲۰۱۲ بازنشسته شد. او در سال ۲۰۱۳ طی ورزش کوهستانی دچار ضربه شدید مغزی شد که او را شش ماه راهی کما کرد . شوماخر اکنون در مرحله بازتوانی است تا به حالت عادی بازگردد.

خانواده شوماخر از ساخت این فیلم و مستند بسیار حمایت کرده اند و معتقد هستند، این مستند قطعاً مورد توجه قرار خواهد گرفت. این فیلم در ۵۰ سالگی این راننده برابر با بیست و پنجمین سالگرد اولین قهرمانی وی نمایش داده خواهد شد.

گفتنی است؛ فیلمساز این مستند پیش از این مستند‌هایی درباره افراد سیاسی از جمله گرهارد شرودر صدر اعظم سابق آلمان در سال ۲۰۰۵ و همچنین مارین لوپن رهبر جبهه ملی فرانسه ساخته است.