استقبال چشم گیر اهالی موسیقی از چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی

به گزارش افکارنیوز ، محمد حسین اسماعیلی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و دبیر اجرایی این جشنواره ادامه داد : جشنواره آواها و نواهای رضوی در چهارمین سال برگزاری با استقبال چشمگیر هنرمندان و اهالی موسیقی مواجه شده است که این نشان از علاقمندی و ابراز ارادت جامعه هنری و هنرمندان عرصه موسیقی به ساحت نورانی امام هشتم است .

دبیر اجرایی جشنواره آواها و نواهای رضوی با ارائه گزارش از تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره افزود: در این جشنواره بیش از ۴۰۰ اثر در بخش های مختلف و از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد رشد داشته است.

وی  گفت: در این دوره از جشنواره با توجه به برنامه ریزی های مدون و زمانبندی مناسب و با اطلاع رسانی های فراگیر و جامع در سطح کشور شاهد تنوع آثار هنری از سراسر کشور بودیم به طوریکه هنرمندان غالب استان های کشور در این دوره حضور دارند. 

اسماعیلی افزود: شرکت کنندگان در این دوره در بخش های  رقابتی شامل: آواهای رضوی با محوریت موسیقی آوازی در حوزه موسیقی نواحی و ردیف دستگاهی و نواهای رضوی در حوزه همنوازی و گروه نوازی در موسیقی ردیف دستگاهی و موسیقی نواحی و بخش غیر رقابتی  شامل موسیقی ملل و مرور آثار تولید شده در زمینه موسیقی رضوی حضور پیدا کرده اند.

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی همچنین از حضور هنرمندان خارجی از کشورهای افغانستان،قزاقستان،ترکیه و آذربایجان خبر داد و گفت: بخش موسیقی ملل این جشنواره برای سومین سال پیاپی با دعوت از هنرمندان سایر کشورها که در حوزه رضوی تولید اثر نموده اند به ارائه و معرفی آثار موسیقایی در سطح بین المللی می پردازد.  

اسماعیلی از حضور داوران برجسته و کارشناسان با سابقه حوزه موسیقی در چهارمین دوره این جشنواره خبر داد و افزود : داوران این جشنواره که به میزبانی استان تهران برگزار می شود متشکل از: احمد صدری، شهرام صارمی،هوشنگ جاوید، جهانگیر نصری اشرفی و مهیار شادروان می باشد که مسئولیت انتخاب آثار برتر را به عهده دارند .

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با پایان داوری شاهد اثرات ممتاز و ارزشمند فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف موسیقی و در راستای توسعه فرهنگ و معارف اسلامی به ویژه معارف رضوی در استان تهران باشیم.

یادآوری می شود؛  استان تهران از ۱۳ تا ۱۵ تیر ماه سالجاری و در ایام دهه کرامت و میلاد مسعود امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س)  میزبان برگزاری چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی از سری برنامه های هفدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع)  خواهد بود.