زنگ خطری برای مدیران سینمایی/ چرا حمایت از فیلم‌های کودک و نوجوان اجرایی نمی‌شود؟

طبق مصوبه شورایعالی اکران در حمایت از فیلم‌های کودک و نوجوان، سرگروه‌های سینمایی موظف شدند تا پایان سال حداقل یک فیلم کودک و نوجوان روی پرده داشته باشند و با توجه به اینکه ۴ ماه از ابتدای سال ۹۸ می‌گذرد، اما هنوز فیلم کودک در برخی سرگروه‌های سینمایی قرار نگرفته است. اگر این مصوبه تا پایان سال اجرایی نشود برخی سرگروه‌های سینمایی با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در خصوص وضعیت اکران فیلم‌های کودک و نوجوان گفت: الزام بر این است که همه سرگروه‌های سینمایی برای سال ۹۸ یک فیلم حوزه کودک و نوجوان را اکران کنند اما هنوز خبری از سوی آن‌ها نیست به خصوص برای این فصل از سال که مدارس تعطیل شده و زمان مناسبی برای اکران است.

وی افزود: اگر به پایان سال نزدیک شویم و هیچ کدام از سرگروه‌های سینمایی فیلم کودک و نوجوانی را ثبت نکنند و نمایش ندهند، هیچ فیلمی از سوی آن‌ها به جز این حوزه ثبت نخواهد شد و فقط باید فیلم کودک و نوجوان را ثبت و اکران کنند.

گفتنی است تعدادی فیلم آماده اکران در حوزه کودک و نوجوان وجود دارد که هنوز موفق به اکران نشده اند و انگار تمایلی از سوی سرگروه‌های سینمایی با وجود شعار‌های مطرح شده در زمینه حمایت از این نوع سینما دیده نمی‌شود.