آنچه در  آخرین قسمت مرحله نیمه نهایی «عصر جدید»  گذشت/ تصاویر

در آخرین قسمت از مرحله نیمه نهایی عصرجدید، گروه دختران نینجا، مهدی عبدالوند و گروه سربازان وطن با هم رقابت کردند.

اخبار فرهنگ و هنر _ دختران نینجا؛ نخستین اجرای قسمت پنجم مرحله نیمه‌نهایی عصرجدید را اجرا کردند.

 

قهرمانی که با تحریم‌ها مچ انداخت

اجرای این گروه ۴۰ نفره، اجرایی انگیزه‌بخش برای ۴۰میلیون بانوی ایرانی بودتا در جامعه قوی‌تر در برابر مشکلات هم صبورتر، ظاهر شوند.

داوران چهار رای مثبت به آن‌ها دادند. البته نکته جالب اینجا بود که داوران از قبل نقشه کشیده بودند که همزمان با هم چراغ سفید را به دختران نینجا بزنند.

سرگروه دختران نینجا درباره اتفاقی صحبت کرد و گفت:یک بار از پل عابر عبور می‌کردم، ساعت ۹ شب بود و یک مردی جسارتی کرد و من مجبور شدم حرکتی روی او انجام بدهم. البته از همه مردان سرزمینم می‌خواهم طوری رفتار کنند که ما خانم‌ها با امنیت در جامعه حضور پیدا کنیم.

مهدی عبدالوند؛ دومین اجرای قسمت پنجم مرحله نیمه‌نهایی عصرجدید را به نمایش گذاشت. عبدالوند نمایشی را اجرا کرد که هم زور بازو داشت، هم دغدغه‌ای انسانی را مطرح کرد و هم یکی از دغدغه‌های جامعه را به تصویر کشید که برآمده از طراحی فکری بود.

قهرمانی که با تحریم‌ها مچ انداخت

 

علیخانی درباره این اجرا گفت: بعد از اجرای مهدی الان همه می‌گویند که مشخص است کاملا سفارشی است و مدیران موضوع را به او گفته اند، اما باید بگویم اصرار زیاد خود مهدی عبدالوند بود که این نمایش را اجرا کند، چراکه در این مدت با دیدن بچه‌های بیمار و نداشتن دارو بسیار متاثر شده بود.

مهدی عبدالوند نیز چهار رای مثبت را از داوران دریافت کرد. در ادامه به خاطر اجرای سنگین و سختی که داشت چهره او تغییر کرد و رویا نونهالی گفت که به او رسیدگی کنند. زمانی که بطری آب را به مهدی دادند، امین حیایی گفت این آب فقط در انگشت کوچیک مهدی رفت (خنده)

در بخش دیگر گلاره عباسی در برنامه عصر جدید حضور پیدا کرد و درباره سینمای ویژه نابینایان صحبت کرد و گفت: برای نخستین بار در ایران سینمای ویژه نابینایان را راه اندازی کردیم.

وی افزود: یکی از دوستان نابینا با من تماس گرفت و از من خواست با هم در رادیو برنامه داشته باشیم. وقتی با دوستان نابینا صحبت کردم و متوجه شدم که آن‌ها همه فیلم‌ها و سریال‌ها را می‌بینند این موضوع را از توضیحاتی که آن‌ها درباره سکانس‌های بازی من در مجموعه‌های شهرزاد و کیمیا ارائه کردند متعجب شدم.

این بازیگر جوان گفت: وقتی ارتباط نزدیکتر و صمیمانه‌تری میان من و نابینایان برقرار شد، از آن‌ها پرسیدم چطور این مجموعه‌ها را دنبال کردید؟ آن‌ها پاسخ دادند برای درک بخش‌هایی از این دو مجموعه از اطرافیانشان کمک می‌گرفتند و توضیحات اعضای خانواده را گوش می‌کردند. با خودم گفتم چرا من از این گروه از مخاطبانم غافل بوده‌ام. افرادی که شاید صورت من را نمی‌بینند، اما با من ارتباطی صوتی برقرار می‌کنند. چرا آن‌ها نباید همانند سایرین از مزیت دنبال کردن فیلم‌ها، سریال‌ها و اجرا‌های صحنه‌ای بهره ببرند.

عباسی ادامه داد: سوینا (سینمای ویژه نابینایان) با هدف توضیح دار کردن فیلم‌های سینمایی مشهور و در حال اکران تأسیس شده است.

اولین بار فیلم اجاره نشین‌ها را به صورت صوتی برای عزیزان فراهم کردیم و بخش‌هایی از فیلم که قابل توضیح است را توصیف می‌کنیم و برای آن‌ها قابل درک می‌شود.

عباسی با تاکید بر اینکه در این برنامه برای دریافت کمک نیامده ام اظهارکرد: دلیل حضور من، آشنا کردن قشر عزیز نابینا با دوستان نابینا است همراه ما باشند.

 
 

قهرمانی که با تحریم‌ها مچ انداخت

اما آخرین اجرای قسمت پنجم مرحله نیمه‌نهایی عصرجدید را گروه سربازان وطن به نمایش گذاشتند. آنها نمایشی میان زمین و هوا اجرا کردند که آتش،شلاق و طناب از عناصر اجرای این گروه بود البته جسارت نمایش هیجان انگیز گروه سربازان وطن باچهار رای مثبت داوران همراه شد.

در مرحله نیمه نهایی این برنامه داوران در هر قسمت دو اجرا را انتخاب کردند، اما در نهایت انتخاب نهایی را به عهده مخاطبان گذاشتند تا بینندگان فینالیست نهایی این برنامه را انتخاب کنند.

داوران در آخرین اجرای مرحله نیمه نهایی گروه دختران نینجا و سربازان وطن را انتخاب کردند. در نهایت مردم با رأی دادن به این دو شرکت کننده آخرین فینالیست را به فینال انتخاب می‌کنند.

تاکنون، محمد زارع، پارسا خائف، فاطمه عبادی و سعید فتحی روشن از میان بیش از ۳۰۰ گروه شرکت کننده در این مسابقه پس از گذر از مراحل مختلف، به فینالرسیده‌اند و ظرف چند هفته آینده، عصر جدید استعداد برتر خود را خواهد شناخت.

گفتنی است مرحله نیمه نهایی برنامه تلویزیونی «عصر جدید» روز‌های یکشنبه و دوشنبه پخش می‌شود. این برنامه با رویکرد استعدادیابی در زمینه‌های هنری، ورزشی و سرگرمی تولید می‌شود.

این مسابقه تلویزیونی با اجرای احسان علیخانی و داوری رویا نونهالی، آریا عظیمی نژاد، بشیر حسینی و امین حیایی روی آنتن می‌رود.