غوغایی که «سریع و خشن» در سینمای جهان به پا کرد

فیلم جدید یونیورسال با عنوان «سریع و خشن تقدیم می‌کند: هابز و شاو» فروش روز جمعه خود را به رقم ۲۳.۷ میلیون دلار رساند و به رقم ۶۰ میلیونی که  در گذشته برای آن پیش بینی شده بود نزدیک شده است.

اخبار فرهنگ و هنر _ این مبلغ اگرچه کمترین میزان فروش در بین فیلم‌های سریع و خشن است، اما این فیلم را پرفروش‌ترین فیلم افتتاحیه تابستان بدون احتساب فیلم‌های مارول و دیزنی قرار می‌دهد. این رکورد پیش از این در دست فیلم سینمایی «جان ویک» با ۵۶ میلیون دلار بود. همچنین این رقم کافی است تا فیلم‌های «شیر شاه» و «روز و روزگاری در هالیوود» را پشت سر بگذارد.

این فیلم همچنین با حضور ستارگانی مثل دواین جانسون و جیسون استاتهام در گیشه‌های جهانی نیز خوب ظاهر خواهد شد و پیش بینی می‌شود در ۵۳ مارکت بین المللی رتبه نخست را تصاحب کند. هابز و شاو در این هفته در بسیاری از بازار‌های کشور جهانی به نمایش در آمده و در ادامه این ماه نیز در کره جنوبی و چین به نمایش در خواهد آمد. گیشه چین دومین گیشه بزرگ فروش جهانی است و کمک زیادی به فروش این فیلم خواهد کرد. پیش بینی می‌شود هابز و شاو ۱۲۰ میلیون دلار هم از گیشه‌های خارجی به دست بیاورد که در مجموع فروش قابل توجه ۱۸۰ میلیونی را تجربه می‌کند.

۶۰ میلیون دلار بهترین افتتاحیه در طول فعالیت دواین جانسون به غیر از فیلم‌های سریع و خشن اصلی خواهد بود. این فیلم در نگاه مخاطبان، امتیاز ۹۰ از صد را دریافت کرده اما طبق معمول چندان نتوانسته دل منتقدان را به دست بیاورد.