افکار نیوز :تب رستورانداري و راهاندازي انواع غذاخوريها و كافيشاپهاي رنگارنگ اگر چه به طور عمده سالهاي پاياني دهه ۸۰ در ميان هنرمندان اوج گرفت، ولي در ادامه با آن جديت مورد اقبال واقع نشد. ولي همچنان هرازگاهي يكي از هنرمندان يا چهرههاي مشهور در عرصههاي ديگر شانس خود را در اين زمينه هم امتحان ميكنند.


سامان مقدم، بهرام رادان، احمدرضا عابد‌زاده، اکبر رحمتی، نادر سلیمانی، زوج لیلا حاتمی و علی مصفا، اشکان خطیبی و.. از جمله کسانی هستند که در این زمینه فعالیت کرده یا می‌کنند. این اواخر هم که کریم باقری مسؤولیت یکی از شعب رستوران‌های زنجیره‌ای KFC را عهده‌دار شده و روناک یونسی نیز اخیراً خبر از تأسیس شعبه‌ای از رستورانش را در جزیره کیش داد.
اما می‌رسیم به سوپراستار محبوب و اخلاق‌گرای سینما و تلویزیون، شهاب حسینی که گویا مصمم شده بزودی یک رستوران جدید را در تهران افتتاح کند. البته او چند سالی است که کافی‌شاپ «کافه هنر» را در منطقه بلوار امام لواسان راه‌اندازی کرده و این محل جدا از خوراکی‌هایی که در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد و مالک سرشناس خود، به خاطر دکوراسیون چوبی زیبای داخلی‌اش اسم و رسمی هم دارد. حسینی که به گفته خودش اداره کافی شاپ کافه هنر را به همسرش سپرده است، تصمیم دارد رستوران جدیدی را حوالی خیابان طالقانی افتتاح کند. جایی که به نسبت کافی شاپ او، در مرکز شهر قرار دارد و دسترسی به آن آسان‌تر خواهد بود. این پاتوق که شنیده می‌شود محلش هم انتخاب شده، قرار است با مدیریت کامل حسینی اداره شود و منوی کاملی هم برای آن در نظر گرفته شده.
حسینی که این روزها به خاطر دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی توسط «جدایی نادر از سیمین» نامش به عنوان یکی از بازیگران اصلی این اثر همپای سایر عوامل آن بیش از پیش به گوش می‌رسد، اگر چه ترجیح داد چندان در متن رویدادهای جهانی مربوط به آن شرکت نداشته باشد، قطعاً با افتتاح قریب‌الوقوع این رستوران، بازهم خبرساز خواهد بود.
البته مشخص نيست كه او تا چه حد در اين رستوران حضور فيزيكي خواهد داشت، چون با توجه به مسافت محل زندگياش در لواسان تا مركز شهر بايد زمان زيادي را صرف رفتوآمد كند. به هر حال اين محل ميتواند يك پاتوق فرهنگي مناسب باشد، چرا كه به قول خود حسيني، يك ضربالمثل فرانسوي ميگويد ايدههاي بزرگ، هميشه از پشت ميزهاي كوچك كافهها شكل ميگيرد.